TEMAN SETIA

Mangga Asam Boi Versi Oversea

ASSALAMUALAIKUM.....




          Hello readers...fuhh 2 hari punya draf baru hari nie nak sambung taip...padahal cerita biasa ja pun...jenis perangai pemalas suka simpan entry lama-lama memang gini jadinya....haha....



        So sekarang semua tahu mangga asam boi adalah benda yang menjadi viral dekat fb,instagram,wechat selain dari COC...ngehngeh....aku memang hari-hari suka scroll insta sebab nak tengok anak tomok...anak rozita che wan...anak irine nadia...haha....motif sangat kan...then aku ada la jugak scroll insta yang ada share resepi best...saja scroll bukan nak buat sangat pun...berangan lebih...then aku terjumpa la satu resepi luar negara yang aku rasa kalau diolah ke Malaysia akan jadi mangga asam boi








       Korang rasa??serbuk cili macam ganti cili api....then limau ganti asam boi...ye dak???cuma biasa la tekak orang melayu kan...mesti kena ada cili padi....bagi aku mangga asam boi ni sedap...rasa masam masam manis pedas...terangkat oiii.....makan sekali rasa macam nak habiskan semua walaupun tahu akan sakit perut muehehe....sekarang pun ramai dah buat bisnes ni...ada yang buat jambu...epal...kedondong (amra).....600gram rm10 setakat yang aku jumpa nie la...tapi tak cukup oii 600gram....so buat sendiri lagi nikmat...banyak boleh dapat macam nie....






         Terliur tak???ngehehe tapi nak dah separuh makan sebenarnya baru teringat nak snap...jujur aku cakap nie bukan aku buat...member aku yang buat...nak tunggu aku buat...raya tahun depan pun belum tentu...korang dah try ke mangga asam boi ni??sedap tak??


*nota NT :: misi mencari kerja terus berjalan



TERIMA KASIH SUDI SINGGAH :)

1 sayang gua:

Nik said...

terliur lak tgk gambar.

COPYRIGHT @ NYAMUK TERBANG 0216