TEMAN SETIA

Blincon Colour Lens

ASSALAMUALAIKUM....




           Hello readers.....berbulan tak update akhirnya terupdate jugak blog ni....hari-hari memang rasa nak update blog.....tapi since aku dah takde laptop maka haruslah guna handset saja untuk update....sebab tu malas....semangat kureng ok...guna handset memang payah gila nak taip oiii....feeling pun tak sama dengan guna laptop....haha....



            Sebelum terlupa happy new year untuk semua...kejap je masuk 2017....azam aku tahun ni??sama je macam tahun sebelum...azam yang tak pernah tercapai....nak kurus....kah!!!makin membesar dengan jayanya ada la...entah bila nak kurus nye pun......tapi makin cantik tu ada....hahahhaha.....





              So entry kali nak cerita pasal colour lens yang aku pakai...aku ni memang tegar lens dari dulu.....sebab bangsa rabun ka nak buat keja pakai spek memang sangat la payah....satu lagi pakai spek tudung payah jadi....nak pakai shawl pun payah....jadi aku pilih untuk pakai lens....alasan sangat kan....




            


           Aku pilih Blincon Colour Lens sebab ni ja brand yang ada dekat optic belakang kedai aku tu....malas nak pergi jauh takde masa sebab sebelum ni aku guna Fresh Kon...tapi yang ini pun hokey.....selagi mata aku selesa dengannya....sama ja macam Freshkon...lens lembut...tak sakit...dan senang pakai and tanggal.....aku memang dah jadi regular customer dah dekat Buntar Optic belakang kedai aku tu.....pekerja dia semua friendly....dan lens semua ready stok...cakap ja nak warna apa....dan power berapa....sebelum ni aku pergi kebanyakkan kedai selalu kena order dulu...after a week baru boleh ambil...leceh sangat untuk orang yang busy memanjang macam aku ni ha.....hiksssss...kenapa tangan ada inai???rileks belum nikah.....memang aku suka tenyeh inai dekat jari....









          Aku pilih dua kotak sesiap sebab sekotak Rm80...dua kotak Rm100....bangsa jimat kan.....haha....warna pilihan aku kali ni Winter Grey dengan Spring Brown...kenapa aku kata kali ni???sebab setiap kali beli lens baru aku akan pilih warna lain ikut mood aku....yang ni tahan 3 bulan...so lagi 3 bulan la baru ada entry baru...tapi dua kotak kan...bermakna lagi 6 bulan barubada entry baru...eh???hahahahaha.....








           Ni mata asal aku....memang dah cantik...tak payah puji banyak....well iolls ada mix....lots of mix....tetiba.....





           So ni yang Winter Grey....lawa gila....terus jadi mata Hritik Roshan uolls.....japgi kerja boleh fefeling cat woman dah ni....aku selesa sebab warna dia tak menyerlah sangat...tak nampak over...i loike.....








           Ni pulak Spring Brown....ni warna normal ker sebab banyak mata biasa memang ada warna ni...nampak natural...ramai yang tak perasan aku pakai lens kalau pakai warna ni....lol.....motif sangat crop mata semua bagi nampak tahi lalat seketul tepi hidung tu....memang sengaja...sebab nak tunjuk memang betul mata aku....kah!!!!!



          Ramai tanya tak takut ka aku pakai lens...sebab memang jarang nampak aku pakai spek...bagi aku kan boleh je nak pakai...asalkan korang ikut peraturan betul dan beli yang original...insyaallah selamat...nanti aku update pulak cara betul pakai lens dengan penjagaan lens hokeyh....dedaaaa....




*nota NT :: terupdate jugekkkk









               
           




             

TERIMA KASIH SUDI SINGGAH :)

1 sayang gua:

Nurdiana said...

Hi nk tnye, lens tu 1 pair 3 bulan ke? Kan sbb 2 kotak expired date pulak blan 7/2020

COPYRIGHT @ NYAMUK TERBANG 0216