TEMAN SETIA

RESEPI | Spagetti Ala Jimat

ASSALAMUALAIKUM



         Hello readers..hari ni hari rajin aku...so geledah dapur tengok apa yang ada untuk masak....maka terciptalah spagetti versi jimat a.k.a malas aku....haha...jom cikedaut bahan-bahan...






1 bungkus spagetti
1 botol sos spagetti cendawan
1 tin cendawan butang
Minyak
Garam
Gula




       Korang nak tambah sosej ke daging kisar ke..meatball ke terpulang...aku pesen suka simple gini...so just bahan ni jer...Rm12 saja beli semua bahan ni...sangat jimat..







      First korang rebus spagetti..spagetti nie kena rebus dulu sebelum masak kuah sebab lambat nau nak lembut...menguji kesabaran nak tunggu...letak minyak masak sikit supaya spagetti tak melekat...








      Sementara nak tunggu spagetti masak...panaskan minyak...masukkan sos spagetti sebotol.....tambah air kalau taknak pekat sangat..




       Tapiskan cendawan butang...air dia memang aku tak ambil....takut pulak rasa lain..tak pernah lagi aku masak letak air cendawan ni sekali....potong cendawan sesuka hati korang...kalau aku potong besar-besar sebab baru puas makan..i iz hantu cendawan...hoho...







        Masukkan cendawan kedalam kuah...masukkan garam dan gula secukup rasa...kalau suka pedas...boleh letak sos cili ke...cili giling ke...terpulang...tunggu sehingga mendidih...tapiskan spagetti yang telah direbus tadi....dan siap...





        Mudah kan....tambah minum dengan air NIE pulak kan...lagi best...kalau ikut kuantiti aku guna ni boleh dapat dalam 7 pinggan...hoiii berbaloi dengan harga Rm12 tu....selamat mencuba



*nota NT :: tetiba mood rajin datang

TERIMA KASIH SUDI SINGGAH :)

2 sayang gua:

Fatin Liyana said...

Nampak menyelerakan :)

DRAMATIC UNIQ said...

mudah, cepat dan jimat...!! i like... hehehehee... :)
kita pun suka potong cendawan tu besar2.. senang nak ratah-ratah..
*hantu cendawan juga..ngeee..*


Salam.. haii.. jemput join giveaway saya ye.. ParodyMe : 1st Giveaway By DRAMATIC UNIC dengan hadiah wang tunai keseluruhan bernilai RM350 untuk direbut..!! Jom ajak ramai-ramai join.. jomm.. jommm..!! tQ so much... :)

COPYRIGHT @ NYAMUK TERBANG 0216