TEMAN SETIA

Jom Test Otak Anda

ASSALAMUALAIKUM.....



        Di saat entry nie ditulis....mood masih sedih..motor tersayang baru beli 3 bulan dibawa lari oleh penyamun di depan mata sendiri...diulangi depan mata sendiri..sedih yang teramat...sebab tue la satu-satu nya transport aku nak gerak ke mana-mana....now still tengah urus dengan insurans dan polis..baru la faham macam mana susahnya orang yang pernah hilang motor...takde rezeki lah kiranya....


       Ok letak tepi jap pasal sedih..hidup kena hidup jugak kan....aku sebenarnya nak bagi soalan nie lama dah kat korang tapi busy + kena macam nie..so hari nie baru sempat nak bagi..kalau korang terer sangat kan...cer jawab soalan bawah nie :

Saya nak beli baju RM97 tapi saya takde duit. So saya pun pinjam la RM50 dekat kakak. RM50 dekat adik. Sekarang saya ada RM100 dalam tangan. Lepas beli baju, cashier pulangkan RM3. Saya pun pulangkan RM1 dekat kakak. RM1 lagi dekat adik. Lagi RM1 saya pegang. Sekarang nie saya hutang kakak RM49, hutang adik RM49. Tapi bila saya campur dua-dua hutang kakak dan adik, RM49 + RM49 = RM98. Campur duit dekat tangan saya RM1 = RM99. Mana lagi RM1 duit saya?


         Aku nak jawapan sekali dengan penyelesaian jalan kira....nie bukan soalan tipu tau...memang soalan matematik yang menguji minda..so jawapan terpantas dan betul akan diberi ganjaran...cuba oii jangan tak cuba.....kehkeh

*nota NT :: doakan motor kesayangan aku dijumpai.... 

TERIMA KASIH SUDI SINGGAH :)

2 sayang gua:

Unknown said...

Assalamualaikum...follow sini..
sabar yer dear..sye doakan motor awak dpt jumpa balik...n orang yang rembat moto tu kena tangkap cepat2...

msredcheesecake said...

swtiap musibah tu ada kemudahan nya... saba....

COPYRIGHT @ NYAMUK TERBANG 0216