TEMAN SETIA

Kahwin??Layakkah aku??

ASSALAMUALAIKUM.....




        Hello readers...sekarang musim cuti sekolah dah start maka banyaklah jemputan kenduri yang aku terima..sampai ada yang aku tak dapat pergi..dan dan aku tak tahu kenapa tahun nie banyak sangat jemputan kenduri dari member sendiri..means kawan aku sendiri yang kahwin....maybe sebab umur dah menjangkau 21 kot...






        Antara member aku yang baru kawin...umur lebih kurang aku ja....so bila dah umur lebih kurang aku nie mulalah ramai yang tanya bila turn aku pulak...ha ney ha meh cheq nak habaq sat pasai nak kawin nie.....


        Bagi aku kan...diri aku masih tak layak untuk bergelar isteri orang..banyak lagi tanggungjawab yang aku tak mampu nak laksanakan....means aku masih lagi belajar untuk berdikari..satu lagi aku nie student so macam tak berapa sesuai ja nak kahwin kansss mak jemah....memang ramai orang cakap tak dak hal pun nak kahwin time study..kena pandai sesuaikan masa.....memang pun..tapi cerita dia..pakwe aku pun student jugak...kalau kahwin nak makan apa la cik jah oii..tak kan nak bergantung dengan duit PTPTN...hoho...


       Seriusly ada member aku yang nikah guna duit PTPTN....bagi aku lah kan..aku lebih selesa kalau nikah dengan duit dari hasil kita bekerja...macam lagi selesa kan..sebab duit PTPTN nie bila dah habis study kita takkan dapat dah...


       Aku macam takut lagi nak kahwin usia muda nie..sebab takut kalau tak pandai nak jaga diri..yelah umur muda memang rasa nak enjoy lagi kan...kang tak pepasal ada yang cerai berai..kalau takat kapel nie gaduh pun paling kuat putus..pastu baik balik...bayangkan kalau dah kahwin..takkan nak cerai pastu kahwin balik kot...aish....


       So kalau rasa nak tengok aku kahwin...tunggu lah aku habis diploma dulu tahun 2014....pastu tunggu aku dapat kerja tetap dulu...harap bersabar...

*nota NT :: sem baru dah nak start

TERIMA KASIH SUDI SINGGAH :)

6 sayang gua:

msredcheesecake said...

kahwin sampai berhutang ni, takut tak dirahmati....

Yana Yassin said...

Kena sedia mental yang kuat nak menempuh alam kahwin. YY Lagi sebulan jer dah rasa berdebor. Nebes semacaaam . :)

Cik Asma BLuppy said...

kahwin bukan untuk suka2. banyak lagi tanggungjawab. hati kena kental.

iezayusof said...

Betul tuu sis. blaja dulu kan? hee ;p

sitiinajihah said...

kekadang mcm jeles ja kawan2 dah kawen..kan? hihi

cik amal said...

xpe.. belajar dulu... habis belajar baru kawin :)

COPYRIGHT @ NYAMUK TERBANG 0216