TEMAN SETIA

Kemalangan Lagi

ASSALAMUALAIKUM.....




       Hello readers....lagi dua minggu nak raya ohoii..dah beli ke baju raya semua..aku dah settle dah semua..dah boleh rileks dah..kihkih..saja beli awal sebab takut takde size...biasa la jenis rendang tak berbuah macam nie...memang susah benor nak cari baju...ok nak cerita pasal kejadian yang menimpa aku Jumaat lepas..sangat tragis sadis dan yang penting sakit...



       Lepas habis kerja aku terus balik dan packing pastu bawak motor untuk balik ke kampung halaman..mula nak balik sorang..tapi Apit bersungguh nak teman aku..so aku suruh dia teman sampai separuh jalan jer...sebab kesian kalau nak suruh teman sampai ke rumah parents aku....dekat sejam jugak la..pastu dia nak balik ke Kulim pulak kan...dah la puasa...



      Kitaorang naik motor asing...aku bawak sebiji..dia sebiji...macam biasa uolls..kalau dah naik asing nie mesti mulut gatal nak bersembang jugak sambil bawak motor...tengah-tengah bersembang..entah macam mana ada kereta himpit aku..aku nak ngelak kereta tue...tina-tiba side mirror motor aku berlanggar dengan badan apit..aku macam tertolak ketepi dan nak jatuh...punya taknak bagi jatuh..aku tahan kaki...tak tahu pulak yang kaki aku terseret dekat atas tar tu...lagipun tengah laju time tue...so disebabkan tahan kaki aku tak jatuh ke jalan..rasanya kalau aku jatuh memang kena rempuh dengan kereta dekat belakang la....yang best Apit tak perasan pun side mirror aku langgar badan dia..dia siap buat muka blur lagi..kahkah..menda pakwe aku nie...


       Lepas tue kitaorang pun bawak motor macam biasa...pastu aku rasa macam selipar aku pakai basah semacam..sampai traffic light..aku usha la tengok kaki aku..nah darah dah meleleh dah...dah terpancut..gila banyak..sampai basah selipar aku pakai...herrr....aku gitau apit..kitaorang berhenti dekat Petronas..masa berhenti tue..automatik aku nak pitam..memang pucat habis muka..loya semua ada..maybe sebab darah terlampau banyak kot....plus aku nie pesen mabuk darah...aku ambik tisu then Apit gi beli plaster balut-balut luka tu...then aku sambung drive balik rumah...rare tak??hoho..



        Sampai rumah kengkonon nak gi sepital lah..tapi aku tengah bayang jugak..kalau doktor tue cuci luka aku mesti pedih gila punya..sebab kuku dah tercabut separuh..isi jer yang nampak..so aku suruh ayah aku beli iodine dengan ubat dekat farmasi jer..dressing sendiri...kehkeh....nie la rupa jari aku akibat dari terseret tar...







        Nampak??pedihnya bukan kepalang*lirik lagu apa tah...yang gambar last tue terbelah sebab tersangkut dengan pedal kaki...nak jalan pun susah oii..nak start echo motor lagi la..sebab kena sebelah kanan...nasib Apit baik hati tukar pakai motor...dia kasi Ego akak dia..so tak payah la aku susah-susah..rilek sikit kaki....jadi kepada anda anda..kalau bawak motor tu jangan la rapat sangat dengan member sebelah..bahaya sangat okeyh...doakan aku cepat sembuh...daaa...


*nota NT : kenangan terakhir dengan motor LC aku mungkin sebab aku dah jual motor nie.. :)

TERIMA KASIH SUDI SINGGAH :)

3 sayang gua:

Ainim Rashihah said...

sama la kita..saya pun kemalangan juga jumaat minggu lepas

annenadia said...

follow sini..
http://kisahnadiah.blogspot.com/2013/07/tempahan.html

fasham said...

hai saya dah follow blog awak

COPYRIGHT @ NYAMUK TERBANG 0216