TEMAN SETIA

Makanan Wajib Sewaktu Berpuasa

ASSALAMUALAIKUM....



        Hello readers...selamat menyambut ramadhan ke 5.....untuk entry kali nie aku nak cerita sikit makanan apa yang wajib ada bagi aku untuk bersahur dan berbuka...ok kalau sahur aku nie jenis malas bangun sikit..selalu kalau bangun pun aku minum air jer..melainkan kalau rajin terlebih atau kalau aku duduk rumah parents aku barulah aku makan...tue pun mampu bertahan sehari tau uolls..kuat tak aku??kihkih....dan yang menguatkan aku adalah buah kurma...serius....kalau korang macam malas sangat nak sahur kan..korang minum air kosong dengan buah kurma jer..insyaallah tak lapar dan ada tenaga sampai berbuka...dan dan satu lagi aku suka makan adalah.....







        Tahu tak nie buah apa??aku panggil buah tin..korang panggil apa???sedap woii buah nie....aku mampu habiskan sebungkus kalau beli..nia bagus untuk kesihatan dan mampu sembuh banyak penyakit..dan antara merupakan sunah rasullullah jugak...so elok untuk amalkan....



       Kalau berbuka pulak aku suka ikan bakar jer...takpun ayam percik...air wajib ada yang berais...tak kira demam ke tak....hihi....aku tak cerewet sangat waktu berbuka...makanan simple jer aku makan...sebab aku kureng sikit nasi...takut gemuk la kengkonon...satu lagi kena ada agar-agar santan..tak tahu macam mana rupa....pergi google sana..aku malas nak google..ha apa makanan wajib ada time bulan ramadhan korang??


*nota NT : tengah fikir baju raya tahun nie warna apa


TERIMA KASIH SUDI SINGGAH :)

3 sayang gua:

ADEEYA said...

kenyang makan buah kurma je selalu.. selamat berpuasa :)

Unknown said...

mknn wjib ada ttunya nasi..hihihi

Farez Shah said...

JOM JOIN GA NIEYH

http://farezshahevil.blogspot.com/2013/07/giveaway-gempak-raya-2013.html

COPYRIGHT @ NYAMUK TERBANG 0216