TEMAN SETIA

Nari Cafe & Burger

ASSALAMUALAIKUM.....




        Hello readers...dah lama dah aku tak update entry pasal makanan kan..dan yes kali nie aku update pasal makan...disebabkan kelas sampai pukul 5 memang aku tak larat gila nak masuk kerja...so aku ponteng la sehari...dah ponteng tue malam tetiba rasa lapar...alahai perut..time aku tengah keja takde plak nak lapar..maybe sebab sibuk keja kot...kebetulan time lapar ada pulak housemate..aku terus ajak dia keluar makan...bukan senang aku nak ada masa dengan roomates nie...busy aku nie sampai tak kenal housemate sendiri..sedar-sedar dia dah nak pindah..serius!



        On the way pergi makan dalam kereta dok fikir nak makan dekat mana...pergi subway..bapak penuh gila orang....so aku pun ingat nak makan kepsi jer..tetiba housemate aku suggest pergi makan dekat Kubang Semang..aku memang tak tahu sangat area tue walaupun dekat gila dengan rumah parents aku...heeee...dan tadaaa!!!!






       Nari Cafe & Burger.....dekat kubang semang..aku pun tak pasti sama ada kubang semang atau dah masuk area Penanti dah...tapi kalau korang naik BKE dari Kulim...korang ambik simpang nak masuk kubang semang...then traffic light dekat petrol pump tu korang tunggu sampai lampu traffic light hijau..korang belok kanan..straight je..dan akan nampak kedai nie sebelah kanan....kalau first time pergi memang takkan perasan sebab macam hutan sikit...aku yang selalu lintas pun tak tahu wujud tempat nie..korang akan perasan burger sebelah kedai nie je sebab lampu dia cerah..kehkeh...





      Sorry gambar blur sebab ambik cecepat...orang usha plak aku....malu oii......ok konsep dalam kedai nie sangat romantik...diorang guna lampu bintang nie jer...takder pun lampu biasa tu...so kalau korang plan nak candle light dinner yang berpatutan...nie la tempat dia...sangat sesuai..susunan meja dalam kedai pun tak rapat...so privacy terjaga la kanssss....kata housemates aku...restoran nie berkonsepkan Mexico..tapi serius bila korang langkah jer memang korang akan rasa duduk dalam Western Food Restaurant...











       Menu utama kat sini sudah semestinya western food...antaranya chicken chop,lamb chop,steak,meatballs,mushroom soup,french fries dan banyak lagi lah..tak larat aku nak letak semua..dan disediakan dalam beberapa pilihan sos seperti oriental,black pepper dan mushroom...kalau korang tak nak menu macam nie..menu biasa pun ada macam makanan bergoreng dan tomyam semua tue....harga pun berpatutan uolls...betul tak tipu...





       Kalau rasa nak makan burger pun ada...macam-macam jenis hoiii...rasa macam nak makan semua jer...dari bapak burger sampai la anak burger...dan bila korang langkah masuk jer restoran nie korang akan bau burger nie dulu..tergugat oiii bau dia...




      Tengok abang nie..macam tahu pulak kan aku nak snap gambar dia siapkan burger...ceritanya aku memang nak ambil gambar time dia tak tengok ke aku..malangnya...masa aku tekan button snap tu...dia tetiba posing dan jadilah hasil gambar gini...takpe lah boleh jadi model tak bertauliah aku dengan tidak disengajakan....



       Dan akhirnya snap sana sini..makanan yang aku order pun sampai....








       Chicken chop with Black Pepper Sauce dan Jus Kedondong Asam Boi...orang penang panggil Ayaq Amra Asam Ko....Lepas sekali ngap ini ayam..rasa dia...perghhhh sedap sangat woiii..memang lepas nie akan jadi restoran pilihan aku...ok kalau korang nak tahu aku sangat suka mencuba chicken chop di banyak restoran..sebab tu kalau perasan aku asyik update status pasal makan chicken chop jer kan??memang makanan feveret aku dari dulu....


       Lepas makan masa untuk bayar....harganya adalah...jeng jeng jeng....


Chicken Chop with Black Pepper Sauce = RM8.50
Kedondong Asam Boi                            = RM2.30
                                                     Total = RM10.80


      Ok bagi aku murah...dan berpatutan berdasarkan rasa dia yang memang terbaik!!korang kena cuba tau...


*nota NT :: kumpul bahan untuk next entry







TERIMA KASIH SUDI SINGGAH :)

0 sayang gua:

COPYRIGHT @ NYAMUK TERBANG 0216