TEMAN SETIA

Burger Bakar Terbaik

ASSALAMUALAIKUM.....





         Hello readers...dah lama rasanya aku tak update entry pasal makanan kan...sebelum nie aku nak update tapi bulan puasa...takut pulak ada yang baca entry aku time tengah hari....tak pasal jer terbuka puasa...so sekarang dah habis puasa...kalau rasa lapar punn boleh cari terus makanan...apa ada hal....haha




        Disebabkan hidup sebagai seorang perantau walaupun jarak rumah family dekat jer tapi tetap berasa jauh bila ada tempat orang...so nak  makan dekat tempat best semua orang tolong bawa..kahkah...padahal malas nak cari sendiri...




        Sebelum raya hari tu..member aku bawa lah aku pergi makan dekat burger bakar paling femes dekat Kulim...aku tinggal dekat Kulim ni dah 3 tahun..hari-hari nak balik lalu depan kedai nie tapi tak sempat lagi nak rasa...sebab bila tengok jer mesti orang penuh..aish best sangat ke burger bakar dia...




         Mamat Burger Bakar....lokasi dekat Kilang Lama...bawah jejantas...berdepan dengan tapak pasar malam...sebelum masuk simpang ke Hospital Kulim korang akan nampak kedai ni sebelah kiri...depan dengan pejabat MARA...jelas sangat dah aku explain ni...kalau tak jumpa sila google atau gps je yer....




        Menu sangat menarik...menu biasa ayam dan daging...menu special...ada arnab,rusa,kambing....hoiii payah tau nak dapat semua ni...kalau nak rasa menu special sila pergi awal...kalau lambat memang habis haa....



          Aku cuma order Burger Bakar Daging...sebab yang lelain tu aku tak berani nak try sebab aku ni kalau pelik-pelik ni memang susah sikit tekak nak terima...kalau kambing lagi la...sebab tak boleh makan...nanti panas badan...so try daging biasa je lah....apa yang best sangat???






        Korang nampak gambar rasa terliur tak??nampak sos cheesy yang meleleh tu....hoii memang best....sayur bukan macam sayur burger biasa hokay...aku rasa dia letak pickles...ntah betul ke tak aku eja...pickles nie memang feveret aku sangat...kalau yang kaki lepak subway tu memang familiar la dengan benda ni..kalau korang tak tahu benda apa silalah rajin tangan untuk google yer....untuk daging pulak memang the best...daging bakar yang dibakar dengan menggunakan tenaga tangan manusia bukan kipas elektrik..gigih aku tengok abang hensem tu bakar daging tau..kalau 100 keping...mau tercabut tangan....roti pulak rasa garlic bread hoiii....ya allah memang sedap sangat...tak tahu nak cerita macam mana...sampai makan rasa tak cukup..eh tamaknya....



         Kalau sampai Kulim memang korang kena try burger nie...rugi tak try..harga tak salah aku untuk Burger Bakar Daging ni RM5 kot...tak salah aku la...sebab aku pun orang bayarkan hehe...k daaa....



*nota NT :: usaha usaha usaha






TERIMA KASIH SUDI SINGGAH :)

0 sayang gua:

COPYRIGHT @ NYAMUK TERBANG 0216