TEMAN SETIA

Pilihlah Kanta Lekap Dengan Betul

ASSALAMUALAIKUM...




       Hello readers...korang pernah pakai kanta lekap tak atau bahasa senang contact lens...well aku memang jenis rabun dan aku pakai kanta lekap kalau nak keluar....



        Bagi yang tak pernah pakai contact lens...korang kena lah cari dulu info pasal contact lens nie...jangan main beli jer...contact lens nie ada macam-macam jenis...ada yang untuk mata biasa...ada yang untuk orang rabun...ada saiz macam-macam..dan ada yang jenis soft dan biasa...





         Sebelum ni aku pakai fresh kon warna Brilliant Brown ...tapi time aku nak beli hari tu takder pulak brand tu dekat kedai...so sebab terdesak contact lens aku dah koyak aku try jugak la beli yang nie....CirCle....aku pilih warna violet sebab tak nampak menyerlah sangat bila pakai...sebelum nie aku pernah beli warna biru memang bila snap pic kena flash memang nampak gerun...so korang kalau nak pilih warna lens pastikan tak terlalu menyerlah...aku suka jenis warna soft jer sebab nampak natural...yang violet nie pun nampak macam purple...tapi bila pakai nampak warna biasa jer...




         Hasilnya uolls...abaikan mata panda tu...fokus jer dekat contact lens...haha...memang nampak natural sangat walaupun warna violet...nampak macam mata original kan....padahal rabun....


       
         Pendapat aku contact lens CirCle nie sangatlah ok....bila pakai dekat mata tak rasa sakit...memang selesa....sebenarnya aku rasa contact lens nie semuanya selesa...yang penting korang kena pandai jaga dan jangan pakai lebih dari masa...sebab ada setengah contact lens yang boleh tahan 8jam jer...dan dan korang jangan la guna satu contact lens tu sampai dua tiga tahun...6 bulan sekali tukarlah...sebab contact lens nie tak macam cermin mata...memang sangat sensitif dan tak boleh pakai lama.....




       Kalau korang rasa korang baru nak try pakai contact lens...korang boleh refer SINI untuk tips awal pemakaian contact lens.....sayangi mata anda tau....daaa



*nota NT :: mata adalah anugerah paling bernilai

TERIMA KASIH SUDI SINGGAH :)

1 sayang gua:

Dr Muhammad Akbar bin Abdullah said...

Nice produk review mengenai kanta lekap Circle. Bila seseorang itu memakai kanta sentuh, dia harus tahu mengenai risiko yang boleh berlaku sekiranya teknik penjagaan kanta sentuh tidak diamalkan dengan betul. Selain itu, sebaik-baiknya kita membeli kanta sentuh dan pencuci kanta sentuh yang berkualiti bagi memastikan mata kita tidak mengalami sebarang alahan terhadap kanta sentuh.

COPYRIGHT @ NYAMUK TERBANG 0216