TEMAN SETIA

Tarik Perhatian????

ASSALAMUALAIKUM.....





         Hello readers.....mesti korang semua ada banyak akaun media sosial kan...kalau dulu friendster...myspace...tagged...sekarang ni of course facebook...twitter...wechat...dan instagram...aku mengaku aku sendiri pun ada semua tue...tapi macam biasa la instagram dengan wechat untuk online bisnes sahaja...facebook pulak...jarang update sebab takde benda aku nak letak haha...dasar malas..




        Sesambil aku promote aku punya barang jualan...aku selalu jugak tengok perangai dan jenis status yang ada...tambah dekat moment macam-macam hoiii status naik..sampai ada yang aku tak boleh belah sangat...aku delete terus...sebab takut terlebih pulak kutuk haha....ni antara jenis status yang selalu sangat aku jumpa...



1. MATI







           Selalu yang macam ni perempuan je...jarang aku nampak lelaki macam ni..tapi kalau ada tu maybe pondan...haha...asal putus cinta jer nak update status mati....yang lagi aku pelik update ada dekat hospital sakit...eksiden apa bagai...nama akaun mestilah "Dah Mati"..takpun letak titik jer...aduhai....5 minit lepas tu agaknya boyfriend dah pujuk...terus sihat...terus update pulak status tengah jejalan dengan boyfriend...



           Jenis suka tarik simpati orang agaknya camni..aku pun tak faham...gaduh dengan boyfriend pun update..kadang-kadang boyfriend chat mesej sweet sikit..screenshot lepas tu post tunjuk dekat orang..motif??nak cakap bahagia...ramai lagi dik orang yang bahagia dekat luar sana tapi tak tunjuk....




2. GEDIK








        Jenis setiap benda yang buat dengan boyfriend nak post tunjuk orang...update gambar sana sini..kekadang gambar tak senonoh pun post...bila orang viral...cakap la macam-macam...padahal diri sendiri yang buat...takkan la gambar senang-senang nak tersebar kan...oppsss.....



         Ada lagi yang update minta boyfriend belikan itu ini...konon nak bagitau boyfriend dia tu sweet la...tunaikan semua permintaan....tak boleh ke chat jer minta...yang nak update tu pehal...nanti orang ingat awak tu habiskan duit lelaki pulak....




3. LIKE








         Antara golongan paling retis suka berkampung dekat media sosial....kalau dekat wechat...memang aku buat tak layan jer...sebab jenis macam nie kalau orang tak like...diorang mesti broadcast minta orang like....



        Agaknya dapat duit kot kalau banyak-banyak orang like gambar diorang...aku memang delete awal kalau ada macam ni dalam friendlist..sebab suka sangat broadcast minta orang like gambar...tak rasa langsung yang diorang tu menganggu....aku pernah dapat broadcast dari orang macam ni..siap ugut lagi nak delete aku kalau aku tak like...haha...aku kesah pulak....



4. JIWANG






    

          Part jiwang ni aku tak la ambil port sangat.....mungkin hati dia tengah berbunga time tu...tapi yang aku menyampah....taip huruf kecil besar...tak lenguh tangan ke....aku yang taip status atas ni sebab nak post dalam ni pun dah lenguh tangan tukar caps lock....sakit tau mata nak baca....



         Sekali jiwang aku ok lagi...tapi kalau dah setiap saat awak nak jiwang...sakit pulak hati akak ni...kalau dekat twitter ok lagi..tapi kalau dekat facebook dengan wechat??memang nampak awak je lah dekat news feed dengan moment...tenggelam habis status friend akak yang lain dik....baik akak friend dengan awk jer....




5. FOREVER ALONE








         Aku kategorikan jenis macam ni forever alone....sebab takde member agaknya nak ajak keluar sampai kena update status...kekadang nak tarik perhatian orang pun ada...saja nak suruh orang kacau padahal mak tengah masak dekat dapur....




         Aku kalau ada antara yang aku kenal update gini memang aku tegur terus suruh delete...bukan dengki ke apa...takde benda pun aku nak dengki...tapi risau sebab benda macam nie bahaya....friend kita nie kebanyakkannya orang sekeliling jer....dan hati manusia ni kita tak boleh baca...kekadang depan baik...tapi belakang...takut pulak ada yang terbaca status tu terus ke rumah...pergi samun ke culik ke...kan bahaya tu...




        So hati-hati lah sebelum update status apa-apa...fikir dulu kesan yang akan jadi pada diri kita....aku boleh bagi 5 contoh jer...kang ada pulak orang yang terasa...hikhik...lelain korang boleh tengok SINI



*nota NT :: berfikir dengan matang

          


TERIMA KASIH SUDI SINGGAH :)

1 sayang gua:

Umi Nazrah said...

salam singgah. biasa la, media sosial kan sekarang dah jadi tempat luahan perasaan dan diari. hehehehe

COPYRIGHT @ NYAMUK TERBANG 0216