TEMAN SETIA

Aku Belajar Make-up weyh!!!

ASSALAMUALAIKUM.....



          AWAS!!!Entry kali nie berbau petai..kahkah...ok2 aku nak cerita benda yang aku rasa memang akan jadi dekat aku suatu hari nanti....dan memang dah jadi..ngehngehngeh...well..aku nie jenis yang tak suka make-up..bukan tak suka tapi tak reti pun...kahkah...setakat pakai compact powder dengan lip gloss tue mampu la..aku mampu..kau mampu??kau hado??tak hado kan.. *nie tak tau apa motif....


        So mak aku pernah jugak la cakap... 'kakak...cuba jadi perempuan sikit'...dah beribu kali dah mak aku cakap benda nie...agaknya aku nie nampak macam pondan kot..eh....haha...aku pun macam malas nak jadi macam nak jadi perempuan...lalalala...i mean perempuan yang gigirl giler tue..yang make-up fesyen high heels bagai........aku kalau keluar pun pakai tshirt dengan jeans jer..sampai ex aku cakap aku tak der gaya..ahhh kisah apa....


         Sampai la semalam..yakni (26 ogos 2012) *boleh masuk diari...tiba-tiba naluri keperempuanan aku hadir di dalam diri aku secara kudus mulus dan tulus ikhlas maaf zahir dan batin..terus heret mak aku masuk guardian..harus lah heret mak sebab nak guna duit dia...ngehngehngeh.....niat di hati tak nak berpisah..apakan daya jodoh tiada...erkkk...niat mula nya nak beli bio oil jer untuk parut kat muka nie tapi ntah macam mana terbeli benda-benda nie....





            Ok nie compact disk...eh bukan..compact powder...memang harus lah beli sebab compact powder aku dah habis...sampai kena korek dengan jari punya malas beli...nah dua kau...yang bawah tue foundation..tapi jenis keras...sebab aku nie pesyen tak reti nak pakai foundation yang cair tue....nie bukan part pelik lagi...part bawah nie aku pun rasa macam nak gelak dekat diri aku...




         Tadaaa....nie eyeliner...nah aku belasah yang ada blink blink...habis la lepas nie mata aku jadi hindustan....aku bajet nak tarik sampai hujung mata pastu pusing kasi jadi bunga...angan tinggi melangit...yakin punya..aku tak kan guna sebab memang tak reti...pernah pakai sampai masuk dalam mata....




          Mascara...kahkah...waterproof siap...nie tak heran sangat....sebab sebelum ada la jugak aku pakai barang siapa yang berpuasa sehari dua..lepas tue lempar tepi sebab rasa mata macam ada 4....



          Lip ice sheer colour...nie kes terpengaruh dengan iklan yang Wawa Zainal pusing nari-nari tue...nampak macam cantik jer..terus aku beli..RM11.50...mahal gila...lepas nie tak nak beli dah sebab aku syak mesti tahan 3 tahun nie..ngehngehngeh


        Nie memang tebiat...seumur hidup tak pernah aku beli blusher nie..tiba-tiba aku rembat..warna pink siap...lalala....tak tahu la aku pakai ker tak..sebab takut muka macam badut yang pusing-pusing belon....tiup-tiup jadi kucing tu...



       Nah eye shadow pulak..nie buat tempek dinding boleh la..tak pun buat kaler crayon pun aku rasa ok...sebab aku tak reti nak tenyeh dekat mata...mata pun tak nampak kelopak..macam mana nak pakai kan



         Tadaaa..ambek..satu set berus aku beli..silap haribulan kalendar rosak..aku buat berus water kaler nie kang...macam best jer...yang macam gunting tue kepit bulu mata..aku tak reti pakai sebab takut bulu mata tercabut...


         Ok tue saja untuk kali nie...kalau bernasib baik aku tempek gambor aku make-up...kahkah..bye

*p/s: bawa sebeg barang make-up balik kulim...jyeahh



TERIMA KASIH SUDI SINGGAH :)

16 sayang gua:

Mk Syahir said...

ehh..wa nak tengok hasilnya..mana?mana?!! :p

duniafana said...

mana gambo makeupnya?mst canteek

tasya linda said...

assalamualaikum. ce try make up sikit. tasya nak tengok :DD tasya slalu guna lip bum, bedak dengan eyeliner je :DD

Zul De Alexis said...

tolong make-up muka gua wei...bg cantik2

GKA said...

Perghhh,xsah kalo x makeup...

Eca Dwinky Asha said...

haha..biasalah perempuan.mmg xlari punya :)

Iffah Afeefah said...

ala nk tgk hasil makeup

Cik Asma BLuppy said...

mane picture before & after?

evagurl izma said...

wahh byknye alat make up. tehee :P

izma klu keluar slalu pakai lipbalm je. kdg2 bedak pn x pakai kt muka. haha. tp klu ade event mmg make up la. lepas make up jgn lupa pakai make up removal! baru la liang muka tak tersumbat dan bebas jerawat. good luck! :)

afzalsukasuki said...

ada gak teringin rasa kepingin nak belajar mekap tapi mak tak bagi kata dia kompom2 pasni jadi mak andam.kelass ko jemah :D

chemay said...

mohon kasi kat chemay kalau taknak gunaaa.
hihi
:P

Shawn Razaleigh said...

mohon ajar gua make up, gua tak hemsem

Syahmi said...

cincai malas nak tahu pasal hal prmpn..haha yang penting cincai is back berblogging! bhahah

Namee Roslan said...

wah wah...upload gmbar lepas makeup please!! :D mesti cun gilaa.

Everything's Everythings said...

wahh.. berapa lama ambil masa nk siap make up ni? xD

Atiqah Wadiah said...

pasni blh buat tuto make-up ^^

COPYRIGHT @ NYAMUK TERBANG 0216