TEMAN SETIA

Kisah Di Sebalik Hujan

ASSALAMUALAIKUM......



        Macam biasa curi masa study lagi untuk update entry...sebab esok cuma ada satu kelas ja..walaupun kelas tue adalah test..ala test AUTOCAD...small di pieces....ok agak takbur di situ..tak maw tak maw...nanti tak leh jawab baru padan...


         Entry kali nie tak maw promote apa-apa barang...sebab rasa sejak bermenjak nie...aku asyik promote website jer...apa ke hal nyer yob oii....ok kali nie nak kongsi cerita jer..anggap lah nie borak kosong walaupun aku yakin orang akan menangis lepas baca cerita nie..mohon sedia tisu sekotak sebab tisu tidak akan ditaja....



         Cerita nie dah lama...dalam dua tiga hari lepas....masa tue aku balik dari kelas...terus ke kedai photostat...memang tengok langit dah gelap semacam..memang agak dah nak hujan...tapi nak buat gena...ada pun motor jer..terpaksa lah pergi jugak sebab urgent...keluar jer dari kedai fotostat tue...hujan dah turun renyai...aku pun fikir... "alah..sempat nie nak sampai rumah"....ouh lupa plak..rumah sewa aku dengan kampus dan kedai fotostat sangat dekat ok...




             So aku pun redah jugak la hujan renyai tue dengan pakai baju kurung...sebab aku nie spesis pemalas nak bawak baju hujan kalau naik motor...rasa macam bila pakai baju hujan...muka dah macam tak dak layer...malu oii...sebelum balik aku singgah jap rumah encik boipreng nak hantar assigment...lepas tue baru balik..tetiba dalam perjalanan.......................................................



         Broommm...hujan turun dengan lebatnya dan amatlah sakit...ketepuk ketepuk...jatuh atas tangan aku..serius pedih..dengan angin ribut kuat...memang gear 4 pun semput motor aku...bergigih aku lawan angin...memang time tue rasa nyawa di hujung handle oiii....tak nampak jalan langsung..nak berhenti tapi tak der tempat plak berteduh...terpaksa lah jugak balik...memang time tue...aku dah betul2 mandi hujan..kuyup...dengan kilat nya...guruhnya...angin lintang nya...memang first time aku rasa benda nie....


           Masa nak masuk jalan taman rumah aku..banjir pulak...tenggelam jugak la motor aku...memang risau takut enjin rosak...wuuu...dah la motor tue satunya kenderaan aku ke kelas...tapi terpaksala jugak..dari aku nak berhenti tengah2 hujan kan..dah sampai rumah..hujan berhenti dengan serta merta -.-'


            Sebenarnya aku bukan nak cerita pasal tue sangat...tapi nak cerita..sepanjang aku redah hujan tue tetiba aku terfikir ayah aku...nak tahu kenapa??sebab ayah aku nie pergi kerja dengan motor...bila hri hujan jer..balik confirm basah...baru la aku rasa macam mana seksa nya nak redah hujan tue...macam mana ayah aku berkorban untuk cari rezeki..walaupun hujan lebat...walaupun terpaksa berdemam lepas kena hujan...tapi aku???kadang-kadang ada jugak la merungut duit tak cukup lah..bla bla bla...sama la macam korang kan....


             So pengajaran di sebalik kisah aku....kita kena lah hargai setiap pengorbanan ibu bapa kita..tak kira lah seteruk mana pun ibu bapa kita..kita perlu hormat mereka...jangan merungut setiap kesusahan yang keluarga kita hadapi..sebaliknya sebagai anak..cuba lah bantu ibu bapa untuk meringankan dan mengubah nasib kelurga...peace yawww...


*p/s: nak balik penang esok..yeayyy





TERIMA KASIH SUDI SINGGAH :)

1 sayang gua:

Namee Roslan said...

sedih pulak bila baca. terus teringat ayah saya yang workaholic tu. tak pernah merungut kerja. sobs. sedih.

COPYRIGHT @ NYAMUK TERBANG 0216