TEMAN SETIA

Dua Dalam Satu

ASSALAMUALAIKUM......



          Hello readers...alhamdulillah dah habis pun sebulan puasa...dan esok dah raya....so untuk entry kali nie aku nak cerita pasal persiapan raya...persiapan la sangat...padahal baju raya semua mak aku yang beli...biasalah orang kerja sekarang...cuti takde...so mak la yang settle semua baju raya.....hiks....



         Tema tahun nie takde sebenarnya...main rembat jer baju yang berkenan...tapi tapi...adalah jugak sepasang baju sama dengan encik buah hati...tahun pertama raya sekali la katakan..walaupun sorang dekat sana...sorang dekat sini....tapi asal baju sama pun jadi lah...kehkeh...so baju aku tahun nie warna pink maroon...design??malas tunjuk...nanti lah aku upload gambar dekat fb yaw...tiap tahun aku wajib ada dua pasang baju..tak tau kenapa...lagi sepasang warna peach oren macam mana tah..susah nau nak explain warna nie...



        Ok tutup cerita pasal baju raya....memandangkan aku baru jer balik ke kampung halaman..so aku baru la nak shopping raya...tapi lain yang dicari lain yang dibeli..kahkah....aku bukan pandai pun bab nak shopping nie...tapi duit habis macam tue jugak...selalu aku shopping dekat Tesco jer...nampak???sebab barang Tesco nie idak ler mahal sangat...dan dan Tesco area aku nie baru open Watson..aku nie jenis pantang nampak kedai baru bukak...memang nak masuk la..padahal Watson nie dekat mana pun ada...





           Dengan secara tak sengaja terjumpa benda nie dekat Watson..aku memang dah lama cari nie...tahu tak nie benda apa?nie lebih kurang macam eye mo la tapi khas untuk orang pakai lens..well..aku nie kerja dalam office..tempat beraircond...so bila dah duduk dalam aircond nie mata cepat kering...orang pakai lens nie mata tak boleh kering sebab nanti mula lens nak tercabut lah..mata sakit lah....rasa macam ada benda tercucuk lah...sapa pakai lens tahu la macam mana rasa...jadi kena lah pakai benda nie..titik dalam mata supaya mata sentiasa lembap...hihi...saja pilih jenama FreshKon sebab selesa dengan produknya...





         Tadaa......wet wipes....aku memang kena ada benda nie...aku guna untuk remove makeup..senang sangat remove make up guna benda nie tau...cepat dan tak perlu makeup remover...jimat ok...sebelum nie aku guna jenama Dettol..tapi masa aku cari tu tak jumpa pulak yang Dettol tapi terjumpa yang nie....macam cantik jer packing dia...aku rembat la..rege pun RM1.90 ja ok..murah sangat..dan bila pakai bau wangi gila weyh...macam pakai perfume...korang kena try beli tau..tak mahal pun...hehe...



         Ok di kesempatan ini aku nak ucap Selamat Hari Raya Aidilfitri kepada semua pembaca setia blog nie....maaf kalau ada entry yang aku buat menyinggung mana-mana pihak...maaf zahir dan batin uolls...


*nota NT : dah besar kurang dah semangat raya :)



TERIMA KASIH SUDI SINGGAH :)

0 sayang gua:

COPYRIGHT @ NYAMUK TERBANG 0216