TEMAN SETIA

(BW) Nasib Budak Mekanikal

ASSALAMUALAIKUM......




        Dah hampir sebulan dah Atie start sem 3...sem 3 nie gila bapak banyak punya kelas..sampai letih pergi kelas...baru kelas...belum letih buat assigment bagai lagi....balik jer terus tido....sem nie ada buat lab...engineering laboratory...memang minat gila lah buat benda2 lab nie...sebab benda praktikal nie lagi senang masuk otak..yer dak??so experiment pertama adalah.....



ok nie cast iron

nie pulak brass




          Eksperimen nie nak uji kekuatan kedua bahan nie...so kedua bahan nie diuji menggunakan mesin pemusnah *dah tak ingat nama apa....so kena tengok la berapa lama bahan nie boleh patah..dan macam mana rupa permukaan yang patah tue....dan kena uji berapa banyak angle yang diperlukan untuk patahkan benda nie..ok faham??tak faham??memang tak kan faham kalau tak buat sendiri benda nie..kehkeh..


*p/s: mekanikal memang berat sikit
*p/s: entry pendek sebab kerja banyak...maaf....


TERIMA KASIH SUDI SINGGAH :)

4 sayang gua:

Scarlett O'Hara said...

Itulah realiti kehidupan seorang pelajar universiti....

hafizah sarmadi said...

hebat la amik mekanikal . all the best . hhe

Nana Nadya said...

dah buat jugak eksperimen nie.....=P

Nurul Ainaa said...

buat eksperimen cam ni memang best lah cite dia. kite pun suka gak =)

COPYRIGHT @ NYAMUK TERBANG 0216