TEMAN SETIA

Kenapa Tak Makan?

ASSALAMUALAIKUM!!


lama kan gua tak update
ala bukan ada pun orang nak tunggu entry gua
sebab tue gua tak suka nak update
tak der pun orang nak baca
kan??kan??
ehhe


gua nak tanya nie
korang pernah tak makan benda nie
benda nie
ala benda nie..benda yang nie
(gila mintak lempang)
|
|
|
|
\/

eh apa nie??
geli tak??haha
sedap ooo
kalau tak jelas nie benda apa
nah la gua bagi gambar yang sopan sikit

|
|
|
|
\/


ha ini durian
pandai murid-murid
eh korang pernah makan tak buah nie
mesti semua pernah kan
jom tengok sikit apa yang bestmya pasal buah nie


Durian adalah buah yang paling banyak karbohidrat,lemak dan protein.
Zat-zat lain seperti serat,kalsium,asid folat,magnesium,zinc dan besi
juga ada dalam buah durian.Selain itu kulit durian dapat menghalau NYAMUK
serta menghilangkan kurap.

tapi gua rasa ada yang tak makan buah nie
kenapa??sebab bau dia ker??
bau buah nie memang agak menusuk kalbu
tapi bagi yang tak makan tue
percayalah masa makan tue tak der pun bau dia
dan sangat lah sedap
rugi la tak makan


tapi ada jugak yang tak makan sebab sakit
gua difahamkan orang yang ada Asthma tak boleh makan
tapi gua makan buat chillex ja
kuikui
bagi yang sihat tue
napa tak makan eh??
tak rasa rugi ker??
cuba la makan tengok


durian nie takleh makan banyak-banyak
sebab dia bersifat panas
orang yang darah tinggi tue jangan la makan banyak
tak pasal-pasal tidur sepital
kalau isi durian bersifat panas,daun dia pulak bersifat sejuk
daun buah nie boleh turunkan panas badan
sebab tue lepas makan durian,
kita kena letak air kosong dalam kulit durian
lepas tue minum
tujuan dia tak nak bagi badan panas
sekian~~

klik SINI dengan SINI

p/s:: rumah gua ada 10 biji durian lagi nieh..haha



TERIMA KASIH SUDI SINGGAH :)

14 sayang gua:

Pendamba Mawar said...

gua baru start makan durian ni tahun lepas.haha

Mira Adzlia said...

la durian ker...jenuh mule2 meneka apekah itu...sbb nmpk len jer..hahaha ^_^

Saddila said...

suka . sodap . tak rasa badan panas pun bila makan .
meleleh tengok . akak ni pun -_-'

Sang Pemikir said...

Lama dah saya tak makan durian ni. Mengidap pulak menengoknya.

hafiz hafizol said...

baru semalam makan durian haha

thaqibzaki said...

lama tak makan. ada satu sem tak makan. huhuhu. patutnya ko kena pos kat aku satu. :D

ADEEYA said...

Huhuu tak makan :/

CekbOlat-bOlat said...

cekbolat makan durian.. tapi ikut mo0d.. haha

Wan Nurul Zur Ain Bt Wan Din said...

gua tak suka makan durian..tp gua repect orng makan durian heheeheh

Nur Azila said...

hahaha... zila xmkn durian, maknn yang bercampur durian mmg xmkn.kecuali tempoyak & gulai tempoyak mknlah.....

Lea Isnawi said...

durian, feveret aku ni!

aydah ahmad said...

TAK PERNAH MAKAN DAN TAK SUKE .

ACTUALLY BAU DIA BOLEH BUAT AKU MUNTAH DAN FENING-2 LALAT LAA

Syahmi said...

suka makan durian!!! ohhh durian!!!! kau lah ratu hati ku~

Nur Atikah said...

dah lama tak makan durian haha :D

COPYRIGHT @ NYAMUK TERBANG 0216