TEMAN SETIA

Kisah Rara Zikry Dijadikan Pengajaran

ASSALAMUALAIKUM!!!


niat di hati gua malas dah nak post entry
serius tak sihat
kepala gua dah berat balik
ohoiiiii takmau sakit dalam waktu terdekat
tolong la........

hari nie ada ja benda yang jadi
gua jeles...gua sakit...gua hepy...
ouhh lumrah la kan hidup
tapi tadi tengah gua asyik tweet
keluar cerita dekat timeline pasal RARA ZIKRY
eh sapa
eh pernah dengar nama
eh tapi dah tak ingat
eh eh eh
mesti ramai yang tahu kan cerita pasal akk nie
gua sendiri pun tahu dah

serius akak nie cantik sangat
tapi dalam sekelip mata
tengah berseronok dengan kawan-kawan
dia jtuh sakit tanpa di duga




banyak sebenarnya tribute untuk akak nie
ada yang buat lagu
yang mohon sumbangan
nak tahu cerita macam mana dia boleh jatuh sakit??

On that date, 19th March 2010, Lanie, Rara and kawan-kawan yang lain plan nak spend time together. Alaaaa, biasala hujung minggu. Ada yang pergi camping, ada yang pergi shopping, ada yang pergi clubbing, but they choose to go for cycling. Diorang pergi kat area Mahkamah Shah Alam tak salah aku. Ada orang cakap tempat tu keras. Tak tahu lah, orang cakap. Semua tempat kat Shah Alam pon keras, nak nak rumah teres kat Seksyen 2 tu. Melayu buat terok sungguh. Eh, tapi Lanie pon pernah cakap tempat tu keras. Okay, back to our topic. Diorang pon enjoy cycling kat situ. Out of sudden masa tengah have fun, Rara terduduk and sesak nafas. Yes, diorang sedia maklum tahu yang Rara ada asthma, dan mungkin ni asthma attack yang normal. Rara minta hantar dia pergi hospital terus sambil tahan sesak nafas tu. Masa kelam kabut tu, Lanie suruh kawan dia ambil kereta while Lanie tanya Rara nak dia buat CPR tak memandangkan Lanie tahu how to do it. Tapi Rara cakap tak payah and terus ulang minta hantar dia kat hospital. Masa dalam kereta Lanie sempat cakap-cakap lagi dengan Rara but then, Rara diam and mulut dia dah berbuih-buih. Sampai je hospital, doktor cakap dia dah koma. Lanie cakap doktor tu rasa masa dalam kereta dah kena dah. Imagine how will you handle the situation? Your BFF yang gelak sama-sama masa pagi tadi, now dah koma and the only thing you can do is stare at the weak body......
Masa Lanie pergi melawat Rara kat hospital, Rara masih koma. Masa Lanie nak balik, ada nurse nak tukarkan baju Rara. So Lanie nak geraklah balik rumah. Mungkin tak kena cara atau nurse bodoh bahlol bingai (bak kata Lanie) ni pergi tukar baju dengan kasarnya, Lanie nampak air mata Rara jatuh masa Lanie jalan balik. Lanie pon sedih tapi just jalan balik je lah. Kau nampak tak betapa hibanya situasi tu? Kawan kau yang koma tu keluarkan air mata masa kau berjalan pulang nak tinggalkan dia kat hospital tu, exactly waktu nurse salinkan baju dia. Bertambah kecewa, esoknya kau dapat tahu siku Rara retak! Rupanya! Dah kau nak syak siapa lagi kalau bukan si nurse yang buat kerja macam bebal tu? Siapa tak marah dan sedih?




sedeyh kan??
bila baca cerita baru gua sedara
kenapa orang sekeliling gua selalu kelam kabut setiap kali gua kena asthma attacked
padahal time gua kena tue gua rasa rilek ja
cuma tak boleh nafas sikit ja
gua rasa macam 'eh awat depa kalut sangat tak taw'
dan sekarang gua sedar asthma boleh membawa maut
gila jangan buat main

memang selama nie gua tak pernah pun hargai
gua tak suka orang terlampau ambik berat
macam gua tak boleh nak jaga diri kan??
kalau sakit pun gua gagah jugak jalan
dekat hospital pun dok kena marah dengan nurse
sebab pulun berjalan padahal wayar berselerak dekat badan
serius!!!
sakit bukan benda yang seronok
gua ada baca dekat fb
yang orang mintak sakit
orang mintak mati
ohoiii adik kakak abang
ingat best??
orang yang sakit nie punya la nak sihat
taw dak??

cer bayangkan kalau dah sakit
kena makan ubat selalu
nak aktif tak boleh
nak keluar negeri pun tak boleh
ingat best??
gua sendiri pun kena bawa ubat sentiasa
orang len bawa handbag penuh make-up
gua handbag penuh ubat


bersyukur la weyh selagi boleh sihat
jangan nak jadi bodo sangat
mintak yang bukan-bukan
sekian~~
klik SINI ,SINI, SINI, SINI

sumber :: SINI

p/s:: akk rara zikry dah meninggal smlm (1/12/2011)..dan jenazah telah selamat dikebumikan..al-fatihah


TERIMA KASIH SUDI SINGGAH :)

14 sayang gua:

Pendamba Mawar said...

pernah PM doa mintak pindahkan sakit ayah PM kat PM. tapi alhamdulillah, selepas setengah tahun semuanya ok..

hurm al fatihah untuk dia.. aku pun pernah dengar nama je

Nik said...

Al-fatihah

Ku Azhar said...

yg bil nie kna bg kak den tlng translate br faham T_T...al-fatihah

aydah ahmad said...

dah bace . patotla penuh TL kat twitter tuh . uhukk . hmm . takde sape yg tahu nasib seseorang tuh melainkan allah .

p/s: kau babe jage diri makan ubat jgn nak hyperactive sgt okay .

Myza Sam said...

huhu , tersentuh hati baca . kuasa Allah kan ? al fatiha .

Ikam said...

setiap orang ade ujian tersendiri..Al-Fatihah..

Saddila said...

huhhh sedih . al-fatihah .
akak tu . jaga kesihatan elok :))

iAmCekbolat said...

al-fatihah..
cntik orgnye..
^^" lame ke die koma?

cik ery said...

betol. ak pon pham cne asyik kena mkn ubat je. siyus tak suka gila


Allah boleh terik nikmat tu sekelip mata je. hmmm. Al-fatihah

monologmalamhari said...

atuk ak dlu mninggal pon sebab asthma gak . erm ko jgn main main dgn asthma nie . bahaya tau .

al-fatihah ..

nurul diana said...

ceq x knal dia but al fatihah untuk beliau

Namee Roslan said...

:( sekelip mata je kan. kesian. al-fatihah.

Anonymous said...

sian T.T..

al-fatihah ..

Mediha Omar said...

Salam dear, thank you for the lovely post but minta delete gambar our baby Rara ya. Thank you so much..
Al-Fatihah buat Zarith Nadhira Binti Mohd Zikri.

COPYRIGHT @ NYAMUK TERBANG 0216