TEMAN SETIA

Bahayanya Contact Lens

ASSALAMUALAIKUM!!!


hai semua
huhu
entry nie untuk orang yang bermata empat macam aku 

aku yakin sangat orang yang rabun nie mesti akan berhasrat nak pakai contact lens kan??
macam aku juga la 
memang teringin gila nak pakai
tapi serius tak berani
sebab kena koyak mata kalau nak pakai
nah tetiba time koyak tue biji mata terkeluar tergolek atas lantai
tak ker payah kan???


dia nak pakai contact lens la nie


contact lens nie ada baik buruk dia kan??
baik dia senang nak buat aktiviti lasak
serius sangat aku yang rabun nie memang payah nak buat aktiviti
sebab ganggu dengan spek
tapi di sebalik baik tetap ada buruk dia
contact lens nie sangat la sensitif
tak leh pakai lama-lama
dan kena simpan betul-betul


aku ada kisah dengan hampa pasal contact lens nie
aku terjumpa dekat facebook *macam tak dak tempat lain dah
ada seorang remaja yang pakai contact lens time BBQ
dia berdiri dekat dengan api BBQ tue
dia kot yang masak
dia duduk dalam 2-3 minit tetiba dia menjerit terlompat
terguling , tergolek 
kawan-kawan dia semua rasa pelik gila *kalau aku pun pelik tak pepasai
depa bawa dia pi hospital
doktor cakap dia akan buta buat selamanya
sebab????
contact lens nie buat dari plastik
jadi bila kita dekat dengan api...
dia akan cair 
bila time tue kita pakai dekat mata
secara auto dan manual dia akan cair dalam mata
dan menyebabkan buta
jadi kawan-kawan
kalau nak masak ka elakkan pakai contact lens


p/s:: malas beli contact lens sebab mahal
sepasang contact lens untuk 3 bulan sama harga dengan spek untuk setahun


sumber :: SINI








TERIMA KASIH SUDI SINGGAH :)

4 sayang gua:

Pendamba Mawar said...

agak merbahaya laaaaaaaaaa

Tuan Hijau said...

serabun-rabun angah la...angah xpakai la contact lens nie..
biaq pakai spaek xpa lg kn...hehehe

Kekunci Merah said...

@angah

spaek pun boleyyyyyy

Kekunci Merah said...

er... 2 2 pakai. ikut keadaan. tp pki spec lg best. nmpk mtg.hahaha

COPYRIGHT @ NYAMUK TERBANG 0216