TEMAN SETIA

Beza Blogger Dan Artis

ASSSALAMUALAIKUM!!!


hari nie gua rasa makin sihat
walaupun tak telan pun ubat yang berjuta tue
wahaha
alhamdulillah
boleh la pi lompat-lompat lepas nie
kahkahkah

ok sambung *tetiba
hampa selalu tak lepak dekat group blogger?
kalau tanya gua..memang situ la gua selalu menyemak
sampai ada yang panggil gua 'retis'
atau dengan bahasa sopannya 'artis'
eh artis??
apa kaitan blogger dengan artis kan
banyak beza weyh
gua dah buat kajian dah*profesor PHD nie

**********

1. Kebanyakkan artis adalah blogger, tapi tak semua blogger adalah artis 

2. Artis kalau keluar kena cover muka..bodyguard 3 4 orang jaga , tapi blogger kalau keluar tak pakai baju pun tak dak sapa perasan..bebas ja sebab tak dak bodyguard *gua rimas kalau orang suka jaga nie

3. Kebanyakkan artis lebih banyak membaca (skrip/lirik) berbanding menulis, tetapi kebanyakkan blogger banyak menulis dan membaca *tolong la setuju

4. Follower artis banyak kerana peminat tetapi follower blogger banyak kerana pembaca *gua tak pernah follow blog artis

5. Kebanyakkan entry artis memuji diri tetapi kebanyakkan entry blogger merendah diri *jeng jeng




6. Kebanyakkan artis mengejar populariti tetapi kebanyakkan blogger dikejar populariti *fikir la sendiri ayat berbelit gua nie

7. Kebanyakkan blog artis banyak menceritkan aktiviti harian sampai gambar penuh satu entry tetapi blogger lebih gemar berkongsi pengalaman atau fakta yang menarik *sebab tue gua tak suka baca blog artis

8. Kalau hampa komen blog artis 52758 juta kali pun..takkan dia nak balas komen balik dekat blog hampa tetapi kalau blogger nie peratus untuk dia balas komen amatlah tinggi *mesti ramai setuju kan

9. Artis popular kerana penulisan blogger tetapi blogger popular kerana penulisan sendiri *kuang

10. Artis lebih banyak menyaman tetapi blogger lebih banyak disaman *erkk =.='

*************

so??
dah jelas kan artis dan blogger amat berbeza
sapa cakap sama??
#kbai

p/s:: tengah dengar lagu korea ..terminat pulak


TERIMA KASIH SUDI SINGGAH :)

17 sayang gua:

nurul diana said...

hahaha terbaekk !!!!

Nurul Syazwana said...

Agagaga! Kelakar! :3 betul-betul fakta2 ni *erkkfakta?

Nurul Syazwana said...

Agagaga! Kelakar! :3 betul-betul fakta2 ni *erkkfakta?

Ezzattie said...

setuju sangat......haha

monologmalamhari said...

terbaik la .. hehe

Ku Azhar said...

hehehe bab kluar xpakai bj tu stuju gle! :)

ascil.punye.lah said...

amboi hg.haha
tp betul semua yg kau cakap nih.

Tsy M said...

tak pakai baju masa keluar. Gilaaa ! apa-apa pon setuju, ramai retis yg mengejar populariti xD

Anonymous said...

Fakta yang bukan auta. kekeke. Normal blogger is better life than artist blogger. ahh. personal view only. :)

cik ika said...

lebih baik jdi blogger !!

m0sHiE~ said...

wowow. mantop abes. tp memg btol jugak. huu^^

SyuraLatif said...

perghh dasat gak adik nyamuk neh

paling setuju poiint no 8.. hehe

Anonymous said...

hahahah. tapi sekarang ramai blogger dah nak jadi artis. ah, tak gitew? HAHAH

Rien Rose said...

hahahaa last sekali tu terbaekkk! hahaha

Sya said...

yup, buatpe laa jdi artis?? jdi blogger pun boleh... hehe ;D

Razil Tahir said...

huuuu..
I thought ramai blogger mengejar populariti...

Duuhhh!
I'm wrong! :)

nice entry!! XD

kim heeruul said...

so gua bukan retis..tp blogger..=)

COPYRIGHT @ NYAMUK TERBANG 0216