TEMAN SETIA

Pengalaman Pertama #2

ASSALAMUALAIKUM!!!!


entry nie gua rasa agak panjang
jadi tabah lah hampa untuk membacanya
sebelum tue baca SINI dulu
ok sambung

*********************

Malam aku dalam wad tue..aku cuma duduk 4 orang ja...kanan aku ada sorang nenek dalam umur 50++..dia sakit kanser payudara...aku suka tengok nenek tue dengan husband dia..husband jaga dia sepanjang masa..serius terharu...pastue dekat nak maghrib..masuk sorang lagi pesakit..dengan wayar penuh..takut aku tengok..makcik juga..dalam umur 50 tak silap aku...tapi dia dah tak sedar..doktor pindah dia depan katil aku...sayu ja aku tengok muka suami dia..kesian...

          Nafas dia pun dah tak ok...nurse situ terpaksa letak bantuan pernafasan...nak jadi cerita...bantuan pernafasan tak boleh guna..ntah sebab apa..terpaksa nurse tue ubah-ubah makcik tue..kesian nya tengok...lepas dah boleh masuk oksigen tue...nurse nak ambil tekanan darah makcik tue..tapi dah tak dapat...banyak kali juga cuba memang tak dapat....tiba-tiba nurse suruh suami makcik tue ajar makcik tue mengucap..aku yang duduk depan tue rasa nak nangis sangat..serius....tak lama lepas tue..nurse datang lagi bawak surah Yassin...sedara makcik tue semua tenang sangat baca yassin..tak dak sorang pun yang nangis....setengah jam lepas tue makcik tue meninggal...ya allah...aku yang ad depan tue masa tue rasa ketar badan..terkejut..sebab sepanjang hidup aku tak pernah tengok orang meninggal depan mata...

********************

          Betul orang cakap..ajal maut tak kira usia dan tempat...tengok benda yang jadi depan mata aku tue..mengingatkan aku kepada kematian..amalan aku dekat dunia...memang tak cukup..cakap mak ayah pun aku selalu lawan...tipu orang sana sini...aku sendiri tak sangka aku boleh dapat sakit macam nie dalam usia semuda nie..Allah tue maha adil..aku yakin ada hikmah untuk semua nie....apa yang aku boleh cakap..keadaan aku sekarang tak macam dulu..kadang-kadang tue bukak-bukak mata ja dah ada dalam hospital...kadang-kadang tue aku rasa letih macam seminggu tak makan...memang tak makan pun..makan ja muntah..berat tak payah cakap la...50kg dulu sekarang dah tinggal 44 kg...tak sampai sebulan pun...huu letih....


          Secara jujur akuu tak bersedia nak berdepan dengan semua nie..aku tak sanggup nak susah orang sekeliling aku..aku tak mau orang jaga aku...aku nak cuba hidup sendiri..tapi aku tak mampu..makan minum kadang-kadang pun orang kena suap...dalam seminggu mesti ada punya aku kena pengsan..kenapa aku mesti pengsan...sumpah...aku teringin nak hidup sihat macam orang lain..tapi Allah lebih sayangkan aku..sebab tua Dia bagi dugaan sebesar nie dekat aku kan...


          Kepada pembaca blog nie..jadilah cerita aku nie sebagai iktibar...jaga kesihatan elok-elok..cakap mak ayah dengar jangan lawan...hargai orang sekeliling hampa walau apa sekali pun....jangan berdendam dengan orang walaupun orang tue sakitkan kita..dan paling penting...sentiasa ingat allah...jangan tinggal lima waktu..

          Kepada kawan-kawan yang rapat dengan aku..thanx sebab sudi jadi kawan aku...ezanie,sarah,kery,muse,wanie,amal,tieka,farrah,muna,aydah dan semua yang aku tak sebut tue sory..thanx sangat-sangat...aku hargai segala jasa hampa dekat aku selama nie...


          Kepada dia yang aku sayang...saya sayang awak sangat-sangat..walaupun kita dah tak macam dulu..saya tetap sayang awak...sory saya tak bagitahu semua nie dekat awak..saya dah tak sanggup nak susahkan awak lagi...saya sayang awak sampai akhir hidup saya...maafkan segala salah saya dekat awak selama nie

p/s:: mungkin entry akhir dari aku...sekian~~...aku sayang semua kawan blogger aku
NT:: menulis bukan untuk meminta simpati..tetapi cuma blog tempat luahan hati



TERIMA KASIH SUDI SINGGAH :)

36 sayang gua:

cik Q said...

Semoga Cempat Sembuh :') I know You can !

tasya linda said...

tabahkan hati dan sentiasa berdoa kepada Allah S.W.T :) doa tasya sentiasa bersama anda :) Semoga cepat sembuh . AMIN ! :)

Rosalia said...

memberi peringatan entry ni ske :) dh nak smbg bljr ea? gud luck.

RinsyaRyc said...

cepatla sembuh.. ti aku bagi berat aku kat ko sikit,. Sembuh keyh!!

Syazwan Che Deraman said...

semoga kau cepat sembuh seperti biasa weyy!!

nanti kau boleh menyamar lagi kat komen aku!

cik ika said...

moga cepat sembuh..

Anonymous said...

nyamuk! cpt sembuh tau.. jgn lupa mkn ubat k. jgn tkut nk mkn ubt.. :)

p/s: Rien Rose

Pendamba Mawar said...

eh..hurm apa2 pun aku doakan ko cepat sembuh... Jangan putus asa ok

tieka said...

weii..nk nangis aku baca weii...
semoga ko cept sembuh ye..
jgn mudah putus asa..kalu ada apa2 bgi tau aku dan yg lain..aku sentiasa berdoa ko sihat seperti sediakala..

Aaron Aziz said...

abng tahu kamu boleh..don`t think negetive la..bukan hidup kalau takdek cabaran betol tak..??..semua ni ade hikmah dik..ingat tu.. ^_^

msredcheesecake said...

Allah tak suka org putus asa, walaupun takdir ditangan Dia, Dia tetap nak kita usaha.... Take a good care of yourself, i mean really good.... Have faith dan muga cepat sembuh...

ryzna sha said...

yunk , sbr ye . nak mengis bce entry awk nie .
smoga smua perjalanan hidup awk dipermudahkan oleh Allah S.W.T

kim heeruul said...

semoga cepat sembuh..^^

The Bandits said...

hmm...ni xley tahan ni....huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.... jgn sekali2 adik tinggalkn abam....Ya Allah,Ya Qudus,Ya Latiff,Ya Adzim, kau sembuhkanlah sakit hambaMu ini...berikan la dia peluang utk membuat amalan2Mu agar dia msuk syurga dikalangan nabi2Mu,Rasul2Mu..bantula ia mendapat keredhaanMu,limpahkanla dia rezeki,jauhkanla dia dr musibah mahupn bala,Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim..ampunkanlah dosa2nya wahai Ya DzaJalalilwaikram...tunaikanla permintaan doa hambaMu yg hina dina ini...sesungguhnya tanpaMu kami tiada didunia pinjamanMu ini...berkatila segala amalan kami...ampunkanla dosa ibubapa kami samada masih ada mahupn telah tiada,ampunkan juga dosa2 semua kaum muslimin dan muslimat samaada hidup atau telah tiada....Amin...ya Robba Alamin..

akuadalahaku.. ^_^ said...

sedihnya.. semoga cepat sembuh..
ika doakan NT.
kuatkan smgt yea.!
lps nie g hsptl penang ke.?
klu ada penang bgtaw la yea boleh melawat n temankan NT.. ^_^

teyhasahaje a.k.a NURUL said...

nyamuk kau dh xingat aku..?? hurmmmm smlm mak aku g cek... mak aku pon dh skt skg ni..xray2 ad mnde kat jantung dye..semua org aku syg ..smua nak tgl aku..sedih la..kau kuat eh....jgn lpe aku..aku suke kawan ngan kau nyamuk.even aku dh xupdate belog..tp aku slalu ikuti perkembangan kwn2 aku....jge ksihtan kau. :(

muhamadsufian89 said...

semoga cepat sembuh wei tiqah. aku tau kau kuat dan mampu hadapi semua ni. ingatlah yang sakit tu bukan pengakhiran kepada segala-galanya tetapi kalau kau putus asa segala-galanya pasti akan berakhir.

Phat said...

kami semua doakan awak cepat sembuh..tabah kan hati dengan ujian ini...

ct N honey said...

klu ddk hospital,mcm2 sakit kita tahu dan mcm2 jenis pengalaman kita dpt...

Cik Cura said...

nyamuk jangan geget orang! *tetiba

btw, get well soon dear

El-Janna said...

saket ape yunk.. tabah dan kuatkan hati k. sbb diri sendiri je yg boleh bantu... percaya pada diri..

nurul diana said...

moga cpat sembuh !! tabahkan hati ye akk :)

aydah ahmad said...

weh weh weh ! sumpah sedih!! aku sayang kan kau . kau jangan cemni . kau kene kuat ! aku pon kene kuat . aku pon taknak sakit weh ! be strong !
aku rindu nak gurau-2 dengan kau ! nak kau ! nak kau hmm :(((
get well soon weh !

cik ery said...

cik nyamuk terbang..semoga cepat sembuh..insyaAllah =)



sobsob.

Umie Artoqiemie said...

aku tahu kau KUATTT :D
sebak hati aku baca...

Farrah yong said...

nyamuk ! aku tahu ko tabah !

aku akan doakan kau cepat sembuh !

caiyok2

Namee Roslan said...

nyamuk, kuatkan diri tu. lawan ok. jangan terlalu lemah sgt tau ! selagi boleh lawan, lawan. insyaAllah. semoga cepat sembuh NT :)

onie said...

abah onie selalu pesan,tido awal..jaga kesihatan sama,jangan tau online je,huhu...kalau awak nak tau berat onie 40,tersangat tak normal,huhu..

Izyan Masri said...

BAGUSNYA DH TUA2 PON DIA JAGA WIFE DIA.WUWUWU

Hunnym Syot =) said...

cepat sembuh nyamuk. tabah & kuatkan hati :)

http://irsyanim.blogspot.com/2011/11/kejohanan-futsal-rakan-antidadah.html

C i k P i p i T e m b a m said...

salam... nyamukk awat lagu nie ? jgn tabahkan hati ok ? kitorg semua doakan yg trbaik utk kamu... prcayalah kamu akan okay nanti !

Shawn Razaleigh said...

yg hidup akan mati. masa yg tinggal kena guna sebaiknya.

CekbOlat-bOlat said...

kuat kn hati.. iknow u can do it.. bolat syg nyamukk.. *hugs,,

jia yuuu ! ^^

Saddila said...

nangis dila baca :'(
akak kan kuat :))

A T I K A H L A T I F F said...

salam awak,

semoga awak kuat dan terus berjuang sampai awak sembuh :)

SyedGraphiX said...

Semoga ko sihat macam dulu balik. boleh beribadah dengan sempurna... boleh jadi macam org lain lahh. takpe. sakit tu penghapus dosa. betullah tu. Allah bagi ujian tanda dia sayang kita. :') .jangan putus asa eh. selalu fikir positif.

COPYRIGHT @ NYAMUK TERBANG 0216