TEMAN SETIA

PANAS | Pelajar Malaysia Maut dikelar di Indonesia

ASSALAMUALAIKUM!!

lambat gila aku bangun hari nie
bangun-bangun ja dah terdengar berita nie
serius sedih sangat
dah ramai pelajar kita mati di luar negara kan
|
|
|
|
\/


Seorang pelajar Malaysia di Malang, Indonesia, Andrean J Ferrera,23, maut selepas dia dibunuh ketika cuba menghalang seorang lelaki daripada mencuri motosikalnya di hadapan rumah sewanya, di Lowokwaru, Kota Malang malam Isnin.
Mangsa yang berasal dari Selangor dan sedang menuntut di semester lima Fakulti Perubatan, Universiti Brawijaya maut di tempat kejadian selepas lehernya dikelar dengan senjata tajam oleh suspek yang cuba melarikan motosikalnya kira-kira pukul 7 malam.
Memetik sumber berita Surya Online, kejadian malang itu dilaporkan berlaku ketika mengsa mendengar suara lelaki bergaduh di depan rumah sewanya.
Mangsa kemudiannya dilihat keluar daripada rumahnya dan cuba mengejar pencuri yang cuba melarikan motosikalnya.
Dalam pergelutan itu, mangsa dikatakan cedera selepas suspek mengelar leher mangsa dengan senjata tajam.
Pencuri berkenaan kemudiannya meninggalkan tempat kejadian tanpa sempat mencuri motosikal mangsa kerana takut ditangkap oleh polis.
Difahamkan kos membawa pulang mayat pelajar berkenaan akan ditanggung sepenuhnya oleh Kementerian Pengajian Tinggi.


 LAGI BERITA :: SINI



CUBA KLIK  SINI , SINI , EH SINI JUGAK , SINI SINI, SINI LAGI



TERIMA KASIH SUDI SINGGAH :)

11 sayang gua:

teyhasahaje a.k.a NURUL said...

nak wat gane.semua negare xaman dah..malaysia gak yg aman nyee..

Ku Azhar said...

sedihnye..bhya kowt T_T

Cik tikah said...

sedihla baca berita ni :(

QaRr JaliL said...

mati kerana mempertahankan diri nye..
kalau muslim..da kira mati syahid ni..

RinsyaRyc said...

syngla budak pandai.. doktor pulaktu..

Cik Cura said...

sian mak budak tu=(

Namee Roslan said...

dah la tahun kelima .:( dah nak habis pun. kesiannya. apa la kejam sgt si pencuri motor tu :(

Phat said...

ni kalo jadi kat Malaysia ni mahu kedutaan malaysia kat sana kene taik lagi....Indonesia buat bende2 x elok kat rakyat malaysia x de nye rakyat malaysia nak buat bende2 bodoh kan....

cart kartika said...

alahai..takotnye..

Pendamba Mawar said...

bahayanya

Razil Tahir said...

takziah kepada keluarga mangsa...
Mati tetangah belajar..
Semoga syahid hendaknya...

COPYRIGHT @ NYAMUK TERBANG 0216