TEMAN SETIA

Lelaki VS Perempuan

ASSALAMUALAIKUM!!!!


AMARAN:: golongan gay , lesbian , pondan dan sewaktu dengannya
adalah dilarang keras untuk membaca entry ini


motif??
wahaha mesti ramai yang maki gua
bukan apa kalau anda adalah golongan sebegitu
tak feel la hampa nak baca entry gua nanti
sebab entry gua untuk lelaki dan perempuan sejati ja
diulangi SEJATI
yang awww tak kuasa mak nok tue
boleh jalan daa *aku heran napa ada spesis macam nie 


ok kalau hampa tengok dekat FB atau Twitter
mesti banyak kan yang post status salahkan laki/pompuan
kan??
zaman pra-matang gua dulu pernah la gua buat benda haram tue
wahaha
aishh gua dah matang
nak kawen pun boleh
cuma tak dak calon
tunggu Nazmi Faiz ambik spm dulu *motif??


macam nak haram ja tak pepasai gua upload gambar nie
wahaha
sebelum tue cer klik SINI, dengan SINI 
dah??
jom kita usha sikit beza laki dengan pompuan dari beberapa aspek
*ayat tak menahan


1. PENAMPILAN

- perempuan lebih pentingkan penampilan dari laki
tapi serius la secara realiti gua tengok perempuan nie cerewet sikit
yer dak??
gua sendiri pun kalau tudung cemey sikit dah tak tahuan hala
kalau nak kuaq date lagi la
sah yang perempuan nie cover lebih kan??
tapi lelaki pulak
buat lex ja
baju tak iron pun boleh kuaq dengan awek buat tak reti ja
rambut serabut macam Nazmi Faiz pun boleh jadi depa
serius gua respect lelaki macam nie


2. PELAJARAN

- yang nie gua tak setuju langsung orang cakap perempuan lebih pandai dari lelaki
ala sebenarnya sama ja dua-dua
dah tak usaha nak pandai macam mana kan??
tapi kita tengok dari segi cara belajar
secara ringkas perempuan nie pulun banyak dari lelaki
senang cerita kalau nak exam ja perempuan la yang ketaq lebih
termasuk gua
cer tengok lelaki
esok nak exam,petang tue boleh dok terajang bola lagi dekat padang *ouhh nazmi faiz
rilex ja kan..macam tak belajaq ja depa tue
tapi bila result keluaq serius gempak
*makan apa pun tak taw depa nie..cerdik nak mam***


3. HANG OUT

- selalunya la kalau hang out perempuan akan berbelanja lebih
bawak duit beriban
pantang nampak baju lawa...mesti rembat punya
makan pun kemain tempat mau standard saja
satu lagi snap picture dalam kedai pastu upload kat FB 
tapi ada ja lelaki macam tue jugak
tapi kebanyakkan lelaki kalau hang out bawak duit tak sampai rm50
bagi depa cukuplah sekadar dapat keluaq dari rumah
lepak-lepak dengan member
ala kan perempuan lagi suka shopping dari lelaki kan
*gua tak suka shopping..so gua lelaki??erkk



4. BOLA SEPAK

- disebabkan sekarang nie musim bola jadi gua masuk sekali pasal nie
secara amnya (tiba-tiba terkeluar) lelaki tengok bola sebab nak tengok sapa menang
satu lagi nak belajar skill bola
mana la nak taw boleh tambah skill yang ada
tapi tapi
kalau perempuan pula
banyak tengok pemain yang hensem-hensem ja
macam Nazmi Faiz 
betoi dak??
lepas tue baru kira sapa menang


5. BLOGGING

- ok nie wajib gua nak bagitau
sebab 70% readers gua adalah blogger
apa yang gua nampak...
blogger perempuan lebih banyak widget dari lelaki
jadi tak yah nak pelik la pasaipa blog perempuan banyak lagi berat dari lelaki
satu lagi perempuan nie suka letak gambaq pakwe dekat blog
cerita pasal pakwe dekat blog
tapi lelaki jarang ada pun macam tue
betoi dak??
bukan gua cakap tak dak langsung
tapi tak sebanyak perempuan
gua??
alah gua cerita pasal Nazmi Faiz ja
bukan pakwe gua
wahaha


*****************

kesimpulan dia
lelaki dan perempuan
sama-sama ada kelebihan dan kekurangan
so tak payah la nak salah sama sendiri
sebab kedua-duanya saling memerlukan
sekian~~

p/s:: cer kira berapa banyak gua taip nama Nazmi Faiz..haha



TERIMA KASIH SUDI SINGGAH :)

13 sayang gua:

NN said...

yup2.. majoriti blogger adalah perempuan tau..
Inspirasi Nurul Ain

Pendamba Mawar said...

pantang ada hensem sikit terus masuk entri.. itu la pempuan...hehe..:)


perbandingan menarik la.. tapi bab sopping tu, kalau time berduit..haha bantai sopping gak.

Kyohei Akimaru said...

skrg nie pondan lebih cantik dri pompuan...dunia2...isk2...mengerikan...

kim heeruul said...

beza laki dengan perempuan ialah ..............

Anonymous said...

yup setuju.. bab blogging tu, lagik setuju.. hehehhe

# llima ~~

Anonymous said...

Allah create us fair enough. :D

fiQRa said...

huhu, itu lah bezanyalaki dgn perempuan.. masing2 ada kekurangan dan kelebihan.. antara kedua itu, saling memerlukan..

Ikam said...

yang penting lelaki memang cool en..alalalalal

ascil.punye.lah said...

hakhakhak asyik sbut nazmi faiz je.amboi hg.

iAmCekbolat said...

sbb itu la lelaki dcptakan utk pmpuan.. sling mlengkapi kn klemahan itu :)

RinsyaRyc said...

<----Akak nazmi Faiz

Saddila said...

SETUJU DENGAN PERBEZAAN TU :)


#kalau tengok bola sekarang , tgk GK nya , semua GK dah handsome doe :)

Namee Roslan said...

kita suit each other sbnrnya. haha. aah yg psal widget tu betul :D setujuuu sgt .

COPYRIGHT @ NYAMUK TERBANG 0216