TEMAN SETIA

TIPS | Benda Wajib Dalam Blog

ASSALAMUALAIKUM!!!


rasanya dah lama gua tak buat tips kan
so hari nie gua akan buat tips khas untuk semua
*ayat mintak kaki yang sekilo RM5

tadi gua BW banyak blog
tapi sayang kehadiran kekasih lamamu
tapi banyak blog yang kena loading
yang gemuk
yang buncit atau lebih sopan..yang berat
banyak sangat widget dekat tepi
pening kepala den nengok..
jadi meh gua nak kasi tips sikit
benda wajib ada dekat blog hampa adalah
|
|
|
|
\/
1.ENTRY
-ada blog mesti wajib ada entry bro..haha...tapi kalau boleh
jangan la entry tue dari mula sampai latest..semua pasal segmen
takdak orang nak singgah berkk...
kalau nak buat macam tue..adalah disarankan hampa buat blog asing 
satu blog untuk contest khas

2.BUTTON FOLLOWERS
- nie untuk yang pentingkan followers *aku perli nie
haha ok2 serius
button followers nie jangan gatai tangan pi buang pulak
pastikan ada
dan kalau boleh buat macam blog gua
ada dua button followers
yang atas sebelah kanan tue gua spare
sebab kadang-kadang button followers nie suka buat hal


3.BLOGLISTS
- yang nie kira penting jugak la
senang nak jalan-jalan cari pasai kat blog orang
kahkah
setengah orang suka buat page asing untuk bloglist
tapi gua malas nak buat page
gua letak ja dekat sidebar tepi
kira yang ada tue memang wajib gua masuk

************** 

ok yang bawah nie tambahan

4. NUFFNANG
-yang nie bagi sapa yang nak buat duit tambahan
ramai blogger letak nie dekat blog aku tengok
terbaikk!!!
yang tak letak tue
klik la banner bawah nie untuk daftar


pastikan pulak pemasangan iklan mengikut syarat
nanti dapat duit jangan lupa sedekah dekat gua
wahaha


5.CHURPCHURP
-fungsi macam nuffnang jugak
tapi yang nie senang sikit nak kaya
ikut la kreativiti hampa nak letak iklan dia macam mana
ramai dah daftar
dan ramai yang dah dapat duit dia
depa nie tak kedekut
kalau nak daftar
boleh la klik bawah nie ha


macam besa
dah kaya share sama naa


6.ALEXA RANK
-yang nie pilihan la...
tapi penting juga nak tengok tahap blog hampa
aku selalu check tengok blog makin maju ka dak
huahuahua
klik bawah nie untuk ke web mereka


*****************

yang tue ja aku rasa yang penting
tak payah kot letak gambar balak ka..awek ka
bukan penting pun
bukan depa yang bagi hampa kaya
erkkkk =.='
renung-renung kan dan selamat beramal

p/s:: jujur aku memang tak masuk blog yang berat sebab reduce limit BB


TERIMA KASIH SUDI SINGGAH :)

21 sayang gua:

nurul diana said...

churp churp ??? x retii gunaa

Ku Azhar said...

hehehe alexa baru je menjunam naik! hehehe...dari 317k jadi 480k T_T ..tp ntah..rasa xkisah sngt bab alexa nie..yg penting kita happy! btl x nyamuk??? hehehe

Ikam said...

nuff aku tak sampai pun 5 ringgit.. =_="

Namee Roslan said...

alexa tu penting eh ? sy salu cx traffic kt nuffnang je tp xtau lah cukup tepat ke x. hehe

cerita best said...

tq la sebab bg tip dekat pakjoe

Pendamba Mawar said...

nuffnang? hehe apa tu? churp2?apa tu...:P

Miss Purple Ungu said...

nice tips
thanks for sharing ;)

Unknown said...

4,5,6 tu mcm takot r nak guna .. mcm kalau takde pon boleh jek kan..tpi kite tringin nak ada :(

EmpayarUtama said...

Churpchurp tu apa?

Unknown said...

churp2 paling best. ahahhaa

teyhasahaje a.k.a NURUL said...

gua letak gambar makayah lagi bgus..haha

fiQRa said...

alexa rank tu tak pernah cuba... :)

Muhammad Khairul Fahmi said...

baru nak plan pasang churp2..nice entri :)

Farrah yong said...

Blog gua ko salu masuk kann


macehhh . terharu sattt ;p

Mila Ahmad said...

saya punya blog berat x?

msredcheesecake said...

Ada dr 1 sampai 4.... Tak suka widget byk2....

RinsyaRyc said...

cup2 n alexa x de. x tau ape mende tu~

monologmalamhari said...

agak2 blog ak berat tak ..
nice tips .. aku stuju sangat .
blog lambat memang aku jarang masuk . :)

MAY said...

buleh letak byk ke iklan selain dari iklan...x kan...setia kat nuffnang je la..wlupun agak die kedekut...

Anonymous said...

Blog saya berat tak? Tak tau berat or tak. :)

kim heeruul said...

gua tak ada churp churp.

COPYRIGHT @ NYAMUK TERBANG 0216