TEMAN SETIA

Asal Usul Boria

ASSALAMUALAIKUM!!

dah berbuka ka semua
burrppp kenyang weyh *tak senonoh
entry kali nie aku nak cerita pasal boria
nie semua Awal Ashaari punya pasal la nie 
ada rancangan yang dia host tunjuk tarian boria *tak pasal-pasal dia kena
tak pa nasib dia hensem 
ok aku merepek banyak
|
|
|
|
|
\/
Ok jom kita mula
Asal-usul boria nie ada banyak fahaman
aku bagi satu ja dah la
apa yang aku baca boria nie berasal dari perkataan Hindustan iaitu 'borai'
borai nie maksud dia gila *erkk
sebab tue bila hampa tengok orang yang menari boria pakai baju warna macam-macam
macam orang gila kan


semangat mamat nie nyanyi..nyamuk masuk mulut pun tak sedaq nie *gambar pakcik google


boria nie setahu aku paling popular dekat Penang ja kan *negeri lain ada ka
perghh tempat aku tue weyh
sebab dia dulu ada orang dari Gujerat,India yang pindah masuk Penang
depa nie la yang perkenalkan boria dekat Penang
maka terjadilah boria di Penang
*ayat sesuka hati


dulu time aku sekolah aku selalu jugak masuk Boria nie
best weyhh
nampak ja macam orang gila
tapi enjoy
sampai baling tongkat terpelanting habis *malu gila time tue
menang juara peringkat kelas kot time tue
ok takat nie ja nak bagitau
tak dak orang pun nak dengaq cerita aku
k bai

p/s:: dulu kalau aku pakai baju sama warna dengan sepupu aku ,
mesti mak aku cakap baju kami boria 




TERIMA KASIH SUDI SINGGAH :)

10 sayang gua:

DaYaH JeLitA said...

aku duku aktif boria wehhh....sekolah aku menang peringkat negeri...bangge2..tapi aku tukang putar payung jer...hahak

Unknown said...

Boria Pulau Penang weh..kat Penang ja,,bangga aku jadi anak Penang..

kim heeruul said...

borai mean's gila..?
lu pernah masuk boria..?
try sikit,gua nk tgk..hehe

Urzain Hussain said...

boria kewp..
huhu..(^^)

hananotgojes said...

tringat dulu kat matrik, ada pertandingan boria antara praktikum. menarik! hehe

Anonymous said...

eh baru tengok tadi . ehehe

C i k P i p i T e m b a m said...

haha . penang mari ka ? mesti ingat nasi kandar . hampa p cita psal boria . boleh la cek tubuh kumpulan boria . hahakhakahak xD

-cek follow hang .

Unknown said...

Boria Kena ramai baru meriah...aku blogger penang,kalau ada sapa nak terjah n follow blog aku silakan n0..jangan segan2...

kak gojes said...

oooo begitu sejarahnya yer cik nyamuk...ok la tu...setiap sstu msti ada asal usulnya kan...

zaRain said...

mase kat skola dulu..persembahan time hari guru, hari merdeka n ape2 ari la mesti boria ngn dikir barat..syiok o..

boria movie papadom : "...makan nasi kandaq" -tu je lirik yg ingat

COPYRIGHT @ NYAMUK TERBANG 0216