TEMAN SETIA

Nyaris Maut Kerana Sebiji Paracetamol

ASSALAMUALAIKUM!!

fuhh dah dua hari aku tak on9 kan
demam weyh *tolong la kesian
dah demam-demam tue tiba-tiba teringat satu cerita
pasal seorang budak yang nyaris maut sebab makan paracetamol 
*paracetamol tue adalah nama saintifik bagi panadol dan ubat demam


cerita nie aku rasa tak dak dalam berita,youtube,internet mahupun kedai basikal
tak tau la sebab apa tak dak
sebab budak tue tak mati kot
hahahaha
ok kita mula cerita

al-kisah.................
ada la seorang remaja nie *dirahsiakan jantina
beliau nie demam
so pi la klinik nak ambek ubat
apa yang aku faham doktor suruh dia rujuk hospital sebab disyaki denggi
|
|
|
|
|
\/
dipendekkan cerita
lepas gi hospital doktor cakap cuma demam biasa *tapi suhu badan tinggi gila
sesampainya di rumah remaja tersebut mengambil ubat yang diberikan mengikut dos yang ditetapkan
selepas 10 minit tiba-tiba...............
|
|
|
|
|
\/
secara melulunya remaja tersebut mengalami sesak nafas dan kekejangan yang melampau
badannya dipenuhi bintik-bintik merah *macam orang kena campak tue
mulutnya bengkak dengan tidak semena-mena
kedua ibu-bapanya bergegas membawanya ke hospital
beliau dimasukkan ke unit kecemasan dan diberi rawatan *bagi gas oxygen la kot
dan terpaksa ditahan di wad hospital


keesokannya doktor memberitahu bahawa remaja tersebut alah terhadap paracetamol
kalau ibu bapa dia terlambat dia boleh menemui maut
diulangi boleh MATI beb
mujurlah umur remaja tersebut masih panjang
begitulah ceritanya

errr.motif???

perghh macam ngeri ja kan
sebenaqnya cerita nie tak masuk berita sebab remaja yang dimaksudkan tue adalah aku
k bye~~


p/s:: say NO to paracetamol yeahhh!!
NT:: jom like fans page aku ------------> LIKE SINI
p/s tertinggal:: sapa nak tempah keychain comel-comel ----- > KLIK SINI





TERIMA KASIH SUDI SINGGAH :)

12 sayang gua:

kim heeruul said...

nasib baik lu tak apa2...=)

Nyamuk Terbang said...

@kim heeruulngeri kot....

K.Zhariff said...

Pergh, bahaya betul.

asy faro said...

erkk~ takutnye baca nie.

C i k P i p i T e m b a m said...

alhmdulillah semuanya ok . nasib baik kan . rest bebanyakk .

fierul said...

hahaha . erk nyamuk ak nk beli key chain . bole ta ?

Rizal Murad said...

Fuyoo bahayanyer..Nasib baik selamat..Dulu aku pun pernah masuk hospital sbb suspek denggi(saje nk bg tau)..Okay bye.

Nyamuk Terbang said...

@fierulpm aku weyh :)

udin said...

sedey wooo bace entri ni.. siyess sedey.. nasib baek cik nymuk tak ape2 kan.. heee~ ;)

Engku Sofea said...

doktor pun takleh pakai. !&^^%^@% :O

SelamBerk said...

hahhaa..serem ney..npe x pnggil reporter?hahah

uLan said...

ololo kesiannye die.. lepas nie klu nak konsume pcm kena rujuk doktor la kan :-)

COPYRIGHT @ NYAMUK TERBANG 0216