TEMAN SETIA

MISTERI | Hantu Jeruk Purut

ASSALAMUALAIKUM!!

seperti yang dijanjikan
aku cakap nak buat entry berhantu aku kan
nah ini dia
suker tak?? *gedik wooo


tapi sebelum tue
maw tanya dulu
hampa pernah tak tengok cerita
'Hantu Jeruk Purut'
cerita dari indonesia??
serius best
bagi yang tak pernah tue
nie aku letak thriller
|
|
|
|
|
\/
cerita nie dah lama dah
dari aku form berapa tah
first aku tengok memang aku ulang banyak kali
sampai DVD dia hilang
aku sanggup pi beli lain
tapi aku tak taw pulak cerita nie ada kisah benar
jom kita baca cerita benar dia

HJP::

Cerita nie jadi masa tahun 1986,seorang penjaga Tanah Perkuburan Umum (TPU) Jeruk Purut yang tengah jaaga malam terjumpa kelibat pastur (paderi) tanpa kepala lintas dekat kawasan perkuburan.Pastur tue potong kepala dia sendiri dan belakang dia ada seekor anjing yang ikut.Kononnya,pastur nie 'salah pulang'..lebih kurang macam dia cari jalan balik kubur dia tak jumpa la...Dia cari kubur dia yang sebenarnya ada dekat kawasan kubur kristian TPU Tanah Kusir,tapi TPU Jeruk Purut nie dia cuma untuk Islam sahaja...




Sapri Saputra, penjaga kubur yang nampak tue sampai sekarang masih jaga kubur tue..cerita nie dah tersebar ke seluruh jakarta..sampai sekarang cerita jadi macam cerita lagenda bagi penduduk Jakarta..kalau nak jumpa sendiri dengan hantu nie...datang masa malam jumaat dengan jumlah ganjil (samaada sorang,3 orang)..Sumber:: SINI


Kalau hampa nak taw cerita atas tue betul-betul macam cerita yang aku tengok...kalau dalam movie..dia cerita...ada sekumpulan anak muda yang nak sangat tengok hantu nie..depa mai dalam jumlah yang ganjil..dan keliling kubur sebanyak 7 kali...last-last depa jumpa hantu tue..tapi depa semua mati dalam keadaan yang mengerikan...


Kalau nak rasa sendiri nak tengok sendiri
kena cari la cerita 'Hantu Jeruk Purut'
ala dekat youtube pun ada
okbai =.=

p/s:: aku nasihatkan jangan tengok malam sebab serius seram








TERIMA KASIH SUDI SINGGAH :)

8 sayang gua:

ALEX_LEXz said...

mcm pnh tgk cter dia nie..p dh lpa lah

Faz_cs said...

ye...ye....seram...sepanjang cuti 4 bulan ni asyik layan cerita hantu je...huhu...

Namee Roslan said...

takut :( semalam sy tdo kena kacau. :'(

amirulspurs said...

tak mau tgk, bluekk :p

kunci locker said...

apa???cis...!! dah la aku ni penakut...ko buat entri cmni lak..mmg aku tak tgok la trailer tu,..ngs aku nnt...dah la bru pndah umah ni...hahaha

fierul said...

huhu macm best . mcm nak tgk tapi rasanye lemah jntung kot . haha tgk tailer die pon jenuh jerit .

Pendamba Mawar said...

wah.. cam best.kena cari DVD ni

ALEX_LEXz said...

nyamuk cari cter antu yg lain lg....sya pasti bca entri awk nnt... :)

COPYRIGHT @ NYAMUK TERBANG 0216