TEMAN SETIA

MISTERI | Pengalaman Di Kem

ASSALAMUALAIKUM!!

entry nie sepatutnya aku post kelmari (semalam)
tapi atas masalah teknikal
kena la post hari nie

aku yakin semua orang pernah pergi kem kan
best woo pergi kem
tambah-tambah kalau kita sendiri yang buat
hoho

aku nak cerita pengalaman aku dekat kem
ada dua cerita
dekat kem yang berbeza
tapi negeri yang sama
|
|
|
|
\/
KEM 1::

Time nie aku form 4..kem nie aku dengan ajk lain yang bertanggungjawab...sebab dah kena 'handle' kadet..terpaksa la...kem yang kami pi nie dekat Balik Pulau..nama kem tak ingat pulak..tapi kaki bukit...memang best r..sebab dapat rasa suasana kem..tidur dalam khemah..solat pun memang ala-ala askar...serius best..tapi tapi..ada benda yang jadi...kami pi semua bawah kami..junior..antara form 1 sampai form 3..malam tue kami buat satu game..game 'burung hantu'..burung apa??burung hantu...burung apa??burung hantu..burung apa??damn!!! mesti ramai taw game nie...kami main tepat pukul 12 *saja cari pasal...aku dengan ajk lain...ikat la mata bebudak nie..pimpin tangan depa..pastue tarik sorang-sorang bawa duduk jauh-jauh...ada yang menangis kot time nie *padan muka...bila dah habis game tue dah dekat pukul 1 pagi..aku kumpul balik semua suh duduk..kira cukup ka dak..kira punya kira ada 31 orang...padahal yang aku bawa mula 30 orang ja..dekat berpuluh kali jugak la aku kira...memang ada 31...errrr

Rupanya memang 'benda' tue ada antara depa..aku dapat tengok dengan jelas..muka clear..cuma rambut tutup muka...aku tak bagitau budak-budak..takut nanti kecoh..aku pi bisik dekat member aku ..kami panggil dia ustaz..rupanya dia pun nampak juga...malangnya..member aku sorang lagi suka dok buat gelabah teruk *haram jadah..dia terus lari...bising-bising..kantoi terus...budak2 tadi terus menjerit..nangis-nangis...pastue salah sorang kena histeria..damn!!! gelabah aku...memang time nie keadaan amat tegang..dengan 29 orang yang lain ketakutan..dengan sorang histeria...lepas 'ustaz' baca ayat suci al-quran...budak yang histeria tue dah mula ok..cuma sedikit fobia..lepas tue semua balik ke khemah untuk tidur...cuma ajk ja yang tak tidur kena berjaga

damn!! aku pun terkejut tadi

Aku kena jaga budak yang kena histeria tadi..sebab dia memang takleh nak cakap dengan sapa pun....malam tue kami tidur buka lampu..sebab semua takut..termasuk aku...tiba-tiba...plupp....lampu pulak terpadam..ahh sudah..menjerit balik budak-budak nie..*besa la ramai perempuan...time nie la..nampak benda putih terbang..benda berdiri kat kaki bukit...kawan aku pulak benda duk tunduk depan dia....perghh..banyak pulak...


nanti aku cerita pasal kisah nie pulak


esok tue baru la kami tahu..yang kaki bukit tue..tempat orang selalu buang 'jin peliharaan' dan sewaktu dengannya..memang patut la banyak...memang ramai la yang demam lepas tue...budak yang histeria tue..sampai sekarang tak boleh tengok cerita berunsur hantu...kalau tengok nanti terus dia nangis...kesiannya...


cerita dekat kem 2 aku sambung nanti
panjang dah nie
selamat membaca
=.=

p/s:: rindu orang


TERIMA KASIH SUDI SINGGAH :)

8 sayang gua:

Pendamba Mawar said...

wah,.kat balik pulau ya.. hurm area mana er... tak sabar tgu sambungan..

merahitujambu said...

apakah???ngeri jee tgok gula2 tu...

Mambang Terbang said...

perghh...best2 ni nyamuk.....

inspire bunny said...

always baca citer dari nyamok (first time komen, silent reader katekan =p)

tak sabar tunggu sambungan

ehaminnie said...

eeerrr~ takut! 'candy guy' memang scary :'(

tak sabar nak tunggu sambongan er

Ayeem Jemain said...

suka baca cerita hantu. tapi tak nak jumpe -.-

monologmalamhari said...

hehe . kat kem plkn dlu pnah la jdi cmnie . tapi ta truk sgt .

Husaini.Sunny said...

ni mesti kat KEM PLKN Balik Pulau. tempat tu memang keras. aku dulu bekas pelatih kat sana. siri 1/2012. bukan nak cakap apa la, tapi bila fikir balik memang gabra dibuatnya. lelaki 6-7 orang kena histeria, kalau perempuan pulak jangan cakap la memang ramai berpuluh-puluh macam tu. time tu sampai ada yang nak balik la, nak panggil bomoh la macam-macam. and tapi tak tahu la pulak yg tempat tu tempat orang buang "jin peliharaan". apa-pun semua yang berlaku ada hikmahnya. Allah maha berkuasa

COPYRIGHT @ NYAMUK TERBANG 0216